Hé hé, eindelijk - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Hé hé, eindelijk - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Hé hé, eindelijk

Door: DanishaLegebeke

Blijf op de hoogte en volg Danisha

31 Januari 2012 | Nederland, Hellendoorn

Vanmorgen leek de koorts gezakt naar 37,5. Maar je was gelijk bij het opstaan al erg moe. De gehele dag op de bank gelegen en tussendoor even gespeeld maar dat koste al best wel energie. In de middag moest je overgeven en de temperatuur begon weer op telopen. Thuiszorg kwam om een nieuwe sonde in tebrengen, ging super. Nog even en dan kan je het zelf. Om half zes was de temperatuur 39.0 en even later 39.5. De dienstdoende oncoloog gebeld, gelukkig zette zij de computer direct aan. Ze begreep niet dat ze gisteren niet was opgenomen (of zaterdag) met de lage bloedwaardes. De kinderarts van gisteren heeft de verkeerde waardes door gegeven telefonisch. Want in plaats dat de leucocyten 1.8 was was het 0.7 en dat in combinatie met koorts moet ze een antibiotica infuus hebben en haar HB was 4.4 inmiddels. Dus redenen genoeg om over tegaan van handelen.
Vanavond samen met papa naar het ziekenhuis, mama kwam later. daarin werd weer duidelijk dat de communicatie aan de wensen over laat. De kinderarts kwam binnen met de bloedwaardes van gisteren als reden opname nu. Papa zei direct we zijn net binnen en er is vandaag nog geen bloed afgenomen dus dat moet in opdracht Groningen weer opnieuw gebeuren. Mama heeft samen met de verpleegkundige naar de bloeduitslagen gekeken in de computer vergeleken met gisteren zijn de leucocyten nu 0.6. HB was van 4.5 naar 4.4 gegaan en nog meer waardes wat ver onder de norm zit. Moedeloos wordt je hiervan. VAP aanprikken moest weer gebeuren en er is gelijk antibiotica infuus gestart en veel vocht per infuus. Je bent vergeleken met gisteren weer 100gr afgevallen dus vanaf afgelopen vrijdag 1kg. Sonde voeding wordt nu continu en heel laag. Na het hele gebeuren in ziekenhuis viel je vrij snel in slaap. Morgenochtend krijg je een bloedtransfusie hopen dat je daarvan gaat opknappen.

• 01 Februari 2012 - 08:21

Familie Roeloffzen:

Wat jammer dat het zo moet gaan. Gelukkig wordt er nu wel gehandeld.
    Hopelijk knap je hier van op.
    Zet 'm op Danisha!

Liefs,