Wat een strijd voor jou!! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Wat een strijd voor jou!! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Wat een strijd voor jou!!

Door: DanishaLegebeke

Blijf op de hoogte en volg Danisha

27 April 2012 | Nederland, Groningen

Vanmorgen heeft mama iedereen om half zeven uit bed gehaald om voor Ryan te zingen. Super gezellig, hij kreeg vele dikke knuffels en kusjes. Danisha heeft nog voor je gezongen
"viooltjes zijn blue, I love You".
Tegen half 8 afscheid nemen om richting Groningen te gaan. Onderweg regien ophalen die gaat gezellig met ons mee. 9.35 waren we aan de beurt eerst lichamelijk onderzoek, longen zijn schoon. Toen begon de angst en buikpijn voor het aanprikken van de VAP-naald. Eenmaal erin zakte de spanning maar moest je flink slijm overgeven en de sonde sneuvelde. Je hebt vanmorgen 3 soorten chemo's gehad met vreselijke mooie namen. Is moeders even ontschoten.
In de loop van de ochtend toen de eerste chemo door was werd de buikpijn en de misselijkheid heftiger. Maar we moesten door de andere twee die daarop volgde werd er niet beter op. Ondanks dat er vele voorzorg maatregels hadden genomen qua medicatie. Tegen half twee gingen we naar de slaapdokter voor de lumbaalpunctie en de beenmergpunctie dus de gehele dag nuchter zijn met al die zooi in je lichaam. De slaapdokter had tijdens de narcose een nieuwe sonde ingebracht zodat je er niks van merkte, maar helaas kort nadat je een uur had geslapen bleef je misselijk en overgeven waardoor de sonde meerdere keren opnieuw ingebracht moest worden. De spanning om de Vap-naald eruit te halen vindt je ook vreselijk ook al weet je dat het geen pijn doet. Je hebt van Regien een mooie grote mini mouse ballon gekregen. We hebben weer een zak vol nieuwe medicatie mee gekregen voor de aankomende weken.
Dag 1 is van start gegaan van de aankomende 19 weken. Wat een nare dag om naar terug te kijken. Als moeder sta je zo machteloos en je wilt zoveel doen/overnemen maar dat is onmogelijk. De terug weg in de auto was je afwisselend aan het slapen en overgeven. Thuis direct lekker in het grote papa/mama bed.

• 28 April 2012 - 06:42

Roelie:

Wat een rotdag weer,gelukkig is die nu voorbij en kan het aftellen van de volgende ronde beginnen.Morgen een hele fijne dag allemaal.
    Liefs , Oom Ger en Tante Roelie

• 28 April 2012 - 11:39

Judith Willeman:

Het was prettig jullie weer even gesproken te hebben op de poli. Ik hoop dat de komende 19wk goed verlopen zonder veel nare fratsen. En Danisha, echt je bent een kanjer, zo enorm dapper! En voor mama, zorg goed voor jezelf! We spreken elkaar nog wel via de mail.....

• 28 April 2012 - 19:14

Danielle:

Hoi Danisha,
    Wat oneerlijk toch allemaal!
    Al die rottige medicijnen waar je zo ziek van wordt, hopelijk knap je snel weer op, zodat je weer kunt spelen en genieten!