Bedankt lieve mensen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Bedankt lieve mensen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Bedankt lieve mensen

Door: DanishaLegebeke

Blijf op de hoogte en volg Danisha

25 Mei 2012 | Nederland, Groningen

Wij willen een ieder bedanken die met ons meeleven via sms, mail, telefoontjes naar papa of mama, reageren op de blog.
Vooral de spontane lieve reacties doen ons goed. Het geeft ons kracht.

Afgelopen nacht heeft Danisha een klysma gehad met geen resultaat alleen dat ze de halve nacht wakker was van de buikpijn. De pijnscoore staat nu op 10 en er wordt een anti decubitus matras opgehaald. De disciplines komen vandaag nog langs omdat je met het pinksterweekend zit.

Het is nu 12.45 we liggen nu op een 1 persoons kamer. Alle geluiden worden haar te veel. Danisha is gestart met Methadon 6 keer daags 2mg. Kort erna kreeg ze blauwe/rode kringen over haar gehele lichaam. En zag van alles bewegen/draaien. Haar lichaam mogen we niet aanraken omdat het erg gevoelig is. Om 12.15 is er een grotere klysma gegeven via een catheter (schoorsteentje wordt het ook wel genoemd, gekke naam zei danisha, dacht eerst dat mama een grapje maakte) Er lopen van allerlei verpleegkundige / artsen binnen die even om de deur komen kijken. We snappen het wel, maar alsjeblieft zit niet aan haar lichaam!!
We hebben nu wel twee nieuwe kralen erbij gekregen een roze ovale met glitters omdat je twee klysma's hebt gehad. Meer van die kralen wil je niet meer, twee is genoeg.

Het pijnteam/ fysiotherapeut/ zaalarts/ dieeetiste/ oncoloog zijn er vanmiddag geweest. Je doet trouw wat de fysiotherapeut je vertelde ook nadat hij weg was, deed je het netjes stap voor stap. Om 15.20 werd eindelijk de chemo aangesloten. Dit ging verder goed zonder bijwerkingen. Je hebt nog steeds geen resultaat van de klysma's, forlax en bisacodyls. Vanavond sta je nog ingepland voor de artsen ronde want er is momenteel weinig peristaltiek te horen en je bent er misselijk onder.
Na de tweede gift van de Methadon ben je een stuk ontspannerder en trilt minder heftig van de pijn. Je ogen staan ook rustiger.

Het adres waar we nu zijn: UMCG afd. M2
Hanzeplein 1, 9713 GZ Groningen

• 25 Mei 2012 - 08:55

Karin:

Heel veel sterkte voor de komende tijd, lieve mensen. Wij leven met jullie mee!!

• 25 Mei 2012 - 08:57

Groep 2:

Lieve Danisha, we hopen dat je je snel weer beter voelt en we je weer op school zullen zien. We zitten nu in groep 8 want ons lokaal moet helemaal leeg dus ook de computers. We krijgen een nieuwe vloer.
    Groep 8 is op kamp.
    Heel veel groetjes en knuffels van alle kinderen van groep 2.

• 25 Mei 2012 - 10:30

Fam.legebeke:

heel veel sterkte toegewenst voorjullie allemaal wij hopen dat het snel weer wat beter gaat met Danisha wat is zij toch een dapper meisje hebben jullie nog een adres dan kunnen wij een kaartje sturen
    hartelijke groeten van Wim Jettie Annouk Iris en Demi

• 25 Mei 2012 - 13:08

Familie Roeloffzen:

Hou vol!!!
    Knuffel van ons voor jullie allen.

• 25 Mei 2012 - 13:13

Fam Kinds:

Hoi allemaal,
    We blijven duimen draaien. Hopen dat je snel minder pijn hebt!!
    Heb nu ook even geen woorden voor alles wat er gebeurt. Sterkte!!
    Lieve knuffels en groeten van ons allemaal

• 25 Mei 2012 - 13:25

Fam. Broeze Ruiter:

Sterkte dappere mensen. We hebben respect voor jullie en we denken aan jullie.

• 25 Mei 2012 - 18:50

Familie Legtenberg:

Lieve allemaal, de woorden drogen op als we lezen over de pijn en het verdriet van Danisha. En wat moet de onmacht groot zijn voor jullie; papa en mama, zus, broertjes, opa en oma...... We sturen jullie, en Danisha vooral, een heleboel positieve energie toe, zodat jullie kunnen blijven vechten. En dat de pijn maar heel snel wat draaglijker mag worden.
    Hou vol. Alle liefs van,
    Siem, Joes, Tibbe,
    Marco en Dianne,
    oppasoma Ineke

• 25 Mei 2012 - 19:25

Fam Karkdijk:

Lieve Danisha en fam.
    Ik hoorde net van je papa dat jij en mama lekker op een 1 persoonskamer liggen. HEERLIJK! Dan hebben jullie tenminste meer rust. Mama vertelde al dat het je allemaal te druk was. Danisha je bent echt een kanjer en we hopen dat de pijn snel minder wordt en dat je weer snel wat opknapt, want meid wat gunnen we jou dat!! Een hele dikke knuffel van Aniek, Isa, Freddy en Marleen