Dagje Almelo - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Dagje Almelo - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Dagje Almelo

Door: DanishaLegebeke

Blijf op de hoogte en volg Danisha

11 Juni 2012 | Nederland, Almelo

Afgelopen nacht had je geregeld zin in een cracker met pindakaas. Eerst de pindakaas erop daarna de boter. Beetje gek maar het smaakt veel beter zo. Vanmorgen moesten we om half 10 op 6 noord zijn in ZGT. Je zag er best tegenop. Omdat jou ervaring is dat ze jou pijn doen bij het aanprikken. Eerst thuis even douchen ivm het aanprikken van de VAP. Op de afdeling was de verpleegkundige Hendry er voor ons vandaag. Tijdens het aanprikken raakte je in paniek, toen die erin zat werd je wat rustiger. Buikpijn nam ook toe en je gehele lichaam was koud en pijnlijk. Je had voor jou doen een lage bloeddruk. Temp 37.2. Nadat de chemo er door was kreeg je rode wangen en pijn in je keel. Dit zakte wel later af. Je moest flink overgeven en de sonde sneuvelde. Samen met Hendry ging de nieuwe sonde er goed in. Al rillend en misselijk zijn we naar huis gegaan. Thuis direct in het grote bed en slapen. En regelmatig wakker worden en huilen. We zijn weer gestart met Tramadol erbij 4 keer 50mg ivm toenemende pijn. Verder tussendoor kon je redelijk goed te pas zijn met leuke humor. Je keek er naar uit dat papa thuis kwam even lekker tegen elkaar aan liggen. Mama heeft nog met het maatschappelijkwerk gepraat over het evt aanvragen van een rugzakje voor jou voor school als je straks met groep 3 begint.

• 12 Juni 2012 - 05:55

Roelie:

Goedemorgen.
    Wat fijn dat jullie nu naar Almelo kunnen gaan voor de behandelingen.
    Nu maar hopen dat de tramadol goed zijn werk doet en de pijn minder wordt.
    Liefs , Tante Roelie

• 12 Juni 2012 - 08:46

Fam. Tijhuis:

Lieve Danisha,

Wat een nare dag heb je weer gehad, maar wat ben jij dapper dat je dit allemaal zo goed doet!
    Hou vol dappere meid!

Liefs van Bert, Lisette, Jordy en Romée

• 12 Juni 2012 - 19:02

Helga:

Vandaag kwam ik dit grappige gedichtje van Joke van Leeuwen tegen en dacht dat moet ik Danisha schrijven. Het heet Lijmen en gaat zo:

Ik had drie beestjes,

Ze zijn gevallen.
    Ze braken stuk.
    Ik heb ze gelijmd.
    't is bijna gelukt.

Ik heb nu drie beestjes,
    drie beestjes van steen.
    Een volentje,