inhalen van de Doxorubicine - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu inhalen van de Doxorubicine - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

inhalen van de Doxorubicine

Door: DanishaLegebeke

Blijf op de hoogte en volg Danisha

06 Juli 2012 | Nederland, Groningen

Gisteravond werd je huilend wakker je had last van nare dromen. Tijdje samen op de bank even lekker kletsen. De pijn in je gewrichten neemt meer toe en hoofdpijn.
Vanmorgen zijn we om 8uur vertrokken richting Groningen om de Doxorubicine in te halen. Je had een goed ontbijt gehad van 2 witte bollen met kaas en nog een toetje en een groot glas melk. Eerst werd er bloed geprikt en de Erwinaige werd aangesloten. Je bloedbeeld zag er mooi uit en je mocht de Doxoorubicine inhalen wat je vorige week vrijdag niet mocht hebben. Al vrij snel nadat de eerste chemo inliep werd je misselijker en zelfs toen Connie er was met Bast en Snavel had je moeite om je te ontspannen en op hun te letten want de pijn in je buik en de misselijkheid werden erger. Uit eindelijk viel je in een hele diepe snurkende slaap. Telkens werdt er bloeddruk gemeten om te kijken dat je niet te diep in slaap zal gaan vallen. De weegschaal gaf aan dat je 2,5kg vocht vast houdt dit kan een bijwerking zijn van de Dexamethason nog even geen plastabletten en maandag op nieuw wegen en hopen dat het lichaam zelf het overtollige vocht heeft afgevoert. Nadat alles achter de rug was en de naald eruit is gehaald heb je nog flink overgegeven. We mogen vanavond weer starten met de 6mp voor 1 week. En de arts gaat overleggen met de neuroloog over de neuropatische pijn of die toch nog evt meer opgehoogt kan worden. Om 17.15 waren we thuis je had heerlijke trek in de lasagne van opa. Vanavond had je moeite om in slaap te komen.