Mijn eerste ziekenhuisschooldag in groep 3!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Mijn eerste ziekenhuisschooldag in groep 3!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Mijn eerste ziekenhuisschooldag in groep 3!!

Blijf op de hoogte en volg Danisha

27 Augustus 2012 | Nederland, Hellendoorn

Afgelopen weekend voelde je je anders. Wat stijver als voor het weekend. Bewegingen van je voeten en heupen zijn pijnlijker. Eten wil ook niet zo, overal een klein hapje van. Zaterdag heb je veel op bed gelegen. Tussendoor ging je nog even naar buiten.
Zondag zijn we richting Hengelo geweest de Ikea. Wat een regenachtige dag zeg! Dit koste je veel energie. En zat ook veel in de buggie. Bij de media markt wouden jij en Lysanne graag de film hebben van "Achtste-groepers huilen niet". Slik! Nadat de jongens in bed lagen hebben we met z'n vieren gekeken. Jij was onrustig tijdens de film en liep veel heen en weer. Mama kon het moeilijk droog houden, maar gelukkig hebben jullie dat niet gezien. Maandagmorgen in de auto hebben we de film met elkaar besproken. En we gaan ervoor dat we het redden met elkaar en dat we zelf een film gaan maken hoe het wel goed kan aflopen, hé mam!!!!

Vandaag: vanmorgen had je geen zin om uit bed te komen. Veel gemopper want je buik doet zeer en je had wederom vanmorgen harde ontlasting. Lysanne ging vandaag mee naar ziekenhuis. 9.30 heb je lekker gezwommen met Ria en zei gaf ook aan dat je stijver was en kortademiger. En meer moeite had met bepaalde oefeningen. Om 10.15 richting 6 noord en daar werdt je aangeprikt. Alleen dit keer moest je een aantal keren (3 keer) aangeprikt worden omdat de eerste twee keer geen beweging in te krijgen was in je VAP?? Wat is eraan de hand?? Kinderarts kwam erbij en die probeerde het ook konden toen wel natrium doorspuiten maar bloed was moeilijk te krijgen. Daarin zat ook veel luchtbellen. Misschien afgelopen vrijdag Heparine vergeten? of is er iets anders aan de hand. Jou bloed is altijd direct wakker? Nadat de chemo erdoor was en wederom weer bloed afgenomen werd bleef het lastig om bloed uit de VAP te halen. Het bloedbeeld was snel bekend, erg laag. HB van 5,7 en Neurtrocyten van 0,5 en nog iets was 0,35. En je bloedsuiker was 3,7 en nog een paar uitslagen laag. Aanstaande woensdag wordt er wederom bloed afgenomen om te kijken of het verder daalt. Zo ja met name de HB evt een bloedtransfusie om zo vrijdag goed te konden starten met een beter bloedbeeld. We wachten af je hebt ons meerdere keren verrast. Na dit hele gedoe ben je als een blok in slaap gevallen tot dat juf Els kwam.
11.30 kwam juf Els voor je eerste ziekenhuisles. Jullie zijn van start gegaan met Maan/roos/vis. Makkie zeg, die woorden ken ik al! Uurtje was snel voorbij. Toen afkoppelen en richting huis. Thuis heb je een tijdje geslapen want je bent moe van de drukke ochtend. Eten blijft hetzelfde niet echt veel trek in iets.
Vanavond zijn we nog even snel naar Apeldoorn gegaan want papa wou mama gisteren helpen om de was in de wasmachine te doen en papa was vergeten om in de broekzakken te kijken. Want daar zat zijn mobiel nog in. Hij was weer mooi schoon maar deed het helaas niet meer. Gelukkig had Opa nog een andere telefoon voor papa.

• 27 Augustus 2012 - 22:35

Fam. Tijhuis:

Lieve Danisha en familie,
    Wat een leuke ziekenhuisjuf heb jij zeg! En zo te horen kun jij al een beetje lezen, super zeg!
    Zo te lezen heb jij het de laatste dagen niet makkelijk gehad, bah wat naar dat je dat elke keer weer mee moet maken!
    Volgende week begint de school weer, we hopen je snel weer te zien!

Liefs van Bert, Lisette, Jordy en Romée.

• 27 Augustus 2012 - 23:02

Hermien :

Respect voor jullie allemaal!

• 28 Augustus 2012 - 09:49

Roelie:

Goedemorgen allemaal.
    Wat goed van jullie om de film te kijken,ik heb hem niet kunnen uitkijken.
    Julloe zijn allemaal hard aan het knokken om een film te maken met een goed einde.
    Hoop dat morgen de waardes weer beter zijn.
    Papa is heel erg handig,maar dit was wel een beetje dom,gelukkig had Opa nog een mobieltje.
    Heel veel Liefs en tot zondag.
    Oom Ger en Tante Roelie

• 28 Augustus 2012 - 13:12

Helga:

Wat naar dat je je niet zo lekker voelt Danisha. Hoop dat morgen de bloedwaardes beter zijn.
    Ik kijk uit naar die film van jullie !
    Wat leuk dat je leert lezen, ik kan me nog herinneren te lezen dat je het woordje "ik" had geleerd en daar helemaal enthousiast van werd !

Sterkte allemaal,
    lieve groetjes en dikke knuffels

• 28 Augustus 2012 - 16:45

Elly Kuiper:

Dag lieve Danisha en fam. Bij toeval kwam ik vorig jaar dec.op jouw/jullie blog terecht, we kennen elkaar niet maar de reisverhalen spraken mij zo aan dat ik elke dag even kijk of er nog iets te lezen valt over jou! Ik zit er helemaal in,en leef ontzettend met jou en jouw hele familie mee en heb heel , heel veel bewondering voor de manier hoe jullie hiermee omgaan.Nu lees ik net dat jij gisteren de eertste ziekenhuisschooldag hebt gehad, leuk hoor, nog even en dan kun jij lezen en schrijven, geweldig hoor.
    Je hebt een paar nare dagen achter de rug maar ik hoop lieve Danisha dat jij je snel weer beter gaat voelen, ik blijf je volgen hoor! Een dikke knuffel van mij, je verdiend het! Gr.Elly Kuiper

• 28 Augustus 2012 - 20:00

Danisha Legebeke:

Dikke knuffel van je grote zus! Vindt jou lief, was niet leuk gisteren in het ziekenhuis. Was daar verdrietig over. We hebben net veel geknuffeld met elkaar. xxx

• 28 Augustus 2012 - 21:05

Vera:

Hallo allemaal,
    Jullie zijn toch echt allemaal kanjers, petje af voor de hele familie! En we blijven jullie volgen en wachten nu al vol spanning op de dag dat Danisha zelf met hoofdletters ÏK BEN EEN KANJER"op haar blog kan schrijven.
    Groetjes, en een knuffel voor Finn, Vera.