Ophogen MTX en 6MP - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Ophogen MTX en 6MP - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Ophogen MTX en 6MP

Blijf op de hoogte en volg Danisha

23 November 2012 | Nederland, Hellendoorn

Vanmorgen om 8.00uur vertrokken richting Groningen. De heen weg hebben we veel gepraat over van alles en nog wat. Heerlijk mee zingen met de radio. Toen we Groningen binnen waren begon de spanning op te lopen bij je. Op de poli bij de secretaresse mocht je direct een pet uitkiezen, daarna voordat we konden zitten kwam gelijk de mondhygiëniste naar je toe. En je vertelde trots dat vanmorgen tijdens het broodje eten je tand erg aan het wiebelen was en we hem er zo uit hadden. Dit is je zesde tand. Gelukkig was ze dit keer tevreden. Even spelen in de wachtkamer en daar kwam de laborante voor de vingerprik. Dit ging goed je hielp goed mee en was grapjes aan het maken. Samen nog even ganzenbord gedaan in de wachtkamer en toen konden we naar dr. De Bont. Uitslagen zagen er goed uit net op de grens om alles te geven. Dit keer kreeg je geen 15mg MTX maar 26,5mg. Tijdens het inspuiten van de push MTX en Vincristine werd je misselijk. Toen gauw aankleden want Connie, Bast en Snavel komen zo. Mama heeft nog even met dr. De Bont gepraat dat de 6mp ook verhoogt mag worden van 25mg naar 45mg. Maar toen stuiterde we direct al op een probleem dat er wederom geen 6mp spuiten zijn besteld. Na vele constructies met elkaar besproken te hebben over hoe we het gaan aanpakken en wie het gaat leveren zijn we het eens geworden. Het verdiend geen schoonheidsprijs maar we krijgen 6 capsules van 45mg mee en onze eigen apotheek gaat via Hengelo de 6mp spuiten regelen zodat we ze dinsdag/woensdag kunnen ophalen voor de rest van de dagen. 12.15 kwam juf Ellen-Agnes en we zijn naar het klaslokaal gegaan op de afdeling M1. Je deed super goed je best en je vond het erg leuk. Toen zijn we tegen 13.30 nog even naar de poli gegaan daar mocht je nog een muts uitzoeken. Dit achter ons gingen we richting de apotheek. En daar hadden ze weer geen recept gekregen van de oncologiepoli over de 6mp capsules. Na een goed een uur heen en weer gebeld te hebben en de apotheek eindelijk de fax kreeg wat het allemaal moest zijn konden we eindelijk een broodje halen en richting huis te gaan. Tussen het wachten door heb je helemaal zelf bij de oliebollen kraam een oliebol gehaald. Om 16.15 waren we bij de streetdance want zo konden we nog wat van Lysanne zien op de terug weg. Thuis had opa weer heerlijke pannenkoeken gemaakt maar echt trek had je niet. Voordat je naar bed ging hebben jullie gezongen en het schoentje gezet. Vanavond zijn we met de Dexamethason begonnen en daar baal je enorm van ondanks alles vandaag was je zo goed te pas en veel schik gehad met elkaar.

• 24 November 2012 - 08:42

ROELIE:

Hoi Allemaal
    Zo dat was weer een lange dag in het UMCG,vervelend als er dingen niet goed lopen.
    Ik hoop voor jullie dat de Sint geweest is.
    Lieve Danisha, heel veel sterkte met de Dexa.
    Liefs,Tante Roelie

• 24 November 2012 - 14:32

Helga:

Tjee, wat een gedoe weer met die medicijnen ! Vervelend. Maar gelukkig zijn dan daar oliebollen en pannenkoeken om het goed te maken :)
    En, en wat hebben jullie in je schoen gehad ? Mijn neefje heeft mijn tekeningen voor in zijn schoen gebruikt, dus nu mag ik volgende week zaterdag mijn schoen bij hem thuis zetten.
    vele groetjes

• 24 November 2012 - 17:40

Danisha Legebeke:

Hoi mama en Danisha. Ik vod het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk dat sint en zijn pietten er was en jij goetjes Lysanne Legebeke