Pluk de dag........ - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Pluk de dag........ - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Pluk de dag........

Blijf op de hoogte en volg Danisha

09 December 2012 | Nederland, Hellendoorn

Het weekend:
Veel gebeurt het weekend. Van afscheid nemen tot weer terug keren in de dag zoals zo velen. Stil staan bij mooie herinneren en ergeren aan de alle daagse dag. De gezegde “pluk de dag” is eigenlijk wel van toepassing. Maar kan op vele manieren ingevuld worden. Ook al zijn we als gezin hard bezig om de ernstige ziekte in ons huis te bestrijden. We proberen met elkaar van elke dag een mooie dag te maken hoe zwaar die dag is qua inhoud.

Zaterdag: had Danisha een kinderfeest van Nynke en Lydia. Ze heeft enorm genoten en kwam met een grote glimlach in de auto en vele verhalen wat ze allemaal gedaan heeft. Na het avond eten hebben we nog de kerstboom opgezet daar hadden jullie direct na Sinterklaas al helemaal zin in. Het is een mooie “ bonte” boom geworden. Tranen rolde over je wangen want je bent zo moe en wil nog zo veel dingen doen, qua kerstversieringen. Je weet even niet meer en alle emoties komen eruit. Op een gegeven moment was er alles eruit waardoor je rustiger werd. En lekker kon gaan slapen.

Zondag: was een huis dag lekker lang in de pyjama lopen en weinig/ tot geen dingen ondernemen. Uitgebreid ontbijten en lekker snoepen in de middag. Jullie hebben met elkaar allerlei spelletjes gedaan zowel op de computer als met speelgoed gespeeld. Heerlijk z’n tut dag. Na het douchen bemerkte Danisha dat haar zevende wiebeltand wel erg wiebelt, mama kijkt en voelt even en oeps daar is de tand dan.

Geniet

Geniet van deze dag
Geniet van ieder uur
Beleef je leven met een lach.
Zie het leven als een avontuur
Blijf jezelf, ga niet acteren
Je bent op Aarde om veel te leren

Je zult vallen en weer opstaan.
En komt er dan ooit een traan
Accepteer dan je verdriet
Laat die traan maar komen
Het hoort bij het verwerken
En zonder tranen gaat dat niet

• 09 December 2012 - 20:29

Vera:

Alle bewondering voor jullie allemaal, en geniet vooral van alle mooie momenten die er zijn met elkaar!
    Sterkte, en groetjes, Vera.

• 09 December 2012 - 23:42

Helga:

Wiebeltant nr. 7 eruit ! Waar zat deze ? Klinkt als een knus, gezellig weekende. Zo de boom al gezet, jullie zijn er snel bij. We willen wel graag een foto zien van die mooie bonte boom !
    Wat een mooi gedicht weer Martine !
    lieve groetjes,
    Helga

• 11 December 2012 - 12:12

Roelie:

Zo Martine ,weer een prachtig en leerzaam gedicht voor iedereen.
    Liefs , Roelie

• 12 December 2012 - 08:39

Fam.Legebeke:

hallo toppers(ja dat zijn jullie allemaal)

wat zijn jullie toch een leuk en hecht gezin ik heb bewondering voor jullie hoe jullie toch met alles omgaan
    geniet van alle mooie dagen en dingen die je samen doet en wat een mooi gedicht staat er vandaag op jullie blog

ik hoop dat jullie hele fijne feestdagen mogen beleven met elkaar
    lieve groet van ons allemaal

Wim,Jettie
    Annouk,Iris & Demi

• 11 Maart 2013 - 07:13

Danisha Legebeke:

Lieve allemaal,
    Wat een prachtig gedicht heb je weer gemaakt Martine. Met tranen in de ogen.
    Pluk de dag, genieten van elkaar, geven en nemen. En de tijd nemen om te genieten van elkaar en van de mooie momenten ondanks dat het soms moeilijk is.
    We denken aan jullie,
    Liefs van ons allemaal,