De dexa dagen gaan weer van start.... - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu De dexa dagen gaan weer van start.... - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

De dexa dagen gaan weer van start....

Blijf op de hoogte en volg Danisha

15 December 2012 | Nederland, Hellendoorn

Vrijdag: Vanmorgen hebben we eerst Lysanne, Ryan en Mike naar school gebracht en we zijn direct door gereden richting Groningen. Er was code oranje afgegeven door het weerbericht. Maar we hebben er gelukkig geen last van gehad, konden goed doorrijden en kwamen geen files tegen. Op de oncologie poli was het een gezellige/drukke bedoeling. Danisha ging gelijk naar de spelletjes kast. Want we hebben alle tijd om verschillende spelletjes te doen in de wachtkamer. Eerst werden we opgeroepen door de laborante om naar de prikkamer te gaan. Danisha zei volmondig tegen de laborante dat ze een” knoeikonte” was. Want in plaats van in het buisje vielen er vele druppels ernaast. Dit kwam omdat je vrij dikke druppels had. Jullie moesten er beiden om lachen en Danisha hielp mee om het in goede banen te leiden. Je mocht zelf je bloedbuisje door de buizenpost doen. Daarna gingen we direct door naar Martine!! Leuk hé, in het UMCG zijn er vele naamgenoten van mama. Zij doet verschillende onderzoeken rondom het hart en vaat. Ook hier hielp je goed mee. Er moest van allerlei meetwerk gedaan worden van onder andere buik, heupen enz. lengte en gewicht natuurlijk. Daarna weer even een poosje in de wachtkamer zitten en helaas heeft Connie bast en Snavel vakantie deze week. We werden toen geroepen door een coassistent. Toen even wachten op het overleg moment tussen co en oncoloog. Toen waren wij weer aan de beurt om hetzelfde verhaal nog een keer te vertellen. Heerlijk alles twee keer + twee keer lichamelijk onderzoek??? Vele dingen besproken, bloedbeeld zag er gunstiger uit, gelukkig geen bloedtransfusie omdat het iets gestegen is. Medicatie blijft gehandhaafd. Over drie weken is er toch een beenmergpunctie gepland voor Danisha met een nieuw soort chemo mix ernaast. Doordat het allemaal helaas weer uit liep ging er wederom een half uur van je ziekenhuisschool af. Waar we beiden wel van baalde. We zijn naar het klaslokaaltje gegaan op M1. Daarna zijn we naar de apotheek gegaan en je raadt het nooit na vele lange minuten hadden ze de 6MP klaar alleen nu een dubbele hoeveelheid. IPV 3 weken is het voor 6 weken klaargemaakt?? Geeft niks, hoeven we 4 januari niet lang te wachten bij de apotheek kunnen we heerlijk overslaan. Vandaag wou Danisha graag met een aantal kerstbomen die we tegen kwamen in het ziekenhuis op de foto voor bij de blog. De heenweg had je veel praatjes en zongen we lekker mee met de kerstmuziek op de radio. De terugweg was je stiller en had je vrij snel na de chemo toediening last van je buik en misselijk voelen. Avond eten had je geen zin in. In de avond had je op een gegeven moment 39.0 graden en kort erna moest je overgeven. Later op de avond was de koorts weg.

Zaterdag: Afgelopen nacht was je erg onrustig en voelde je beroerd. Veel hinder van jeuk en pijn aanvallen. Dit zette in de rest van de dag voort. Je hebt veelal op de bank gelegen en tussendoor heerlijk geslapen en had geen hinder wat er om je heen gebeurd. Qua gedrag en angst is het weer een nare dexa dag voor je. En het frustreert jou enorm dat je anders voelt en niks kan op dit moment. Vreselijk z’n dag!!

• 16 December 2012 - 09:36

Roelie:

Goedemorgen lieve allemaal.
    Hier is iedereen net wakker .Opa,Oma en Omi.
    Net samen met Oma alle berichten gelezen en de foto's bekeken.
    Wat een prachtige kerstbomen in het UMCG en ook bij jullie thuis.
    Wij gaan zo gezellig met z'n allen ontbijten.en dan gaan ze weer op reis naar Apeldoorn en Twello.
    Het was heel erg gezellig.
    Omi heeft gisterenavond gewordfeut op de Ipad.
    Weer heel veel sterkte met de Dexa dagen.
    Heel veel liefs vanuit Valkenswaard.
    Van Opa , Oma ,Omi en Oom Ger en Tante Roelie

• 16 December 2012 - 10:56

Helga:

Blij te lezen dat je bloedbeeld er beter uitzag. Bedankt voor alle leuke foto's die jullie zetten. Prachtig die kerstbomen, maar wat mij opviel was die mooie Minnie trui die je aanhad, hij staat je goed ! En ik moest lachen bij die foto op de fiets, want toen dacht ik waarom moeten ze die benen nu meten, zelfs ik kan zien dat deze erg lang aan het worden zijn!
    Ondanks de zware dag zie je er goed uit Danisha ! Sterkte met de dexa dagen, extra dikke knuffel.
    lieve groetjes

• 16 December 2012 - 21:08

Annemarie:

wow..dat is nog eens een kerstboom!!
    ik hoop dat je een beetje door de dexa dagen komt!
    zet hem op kanjer!

• 17 December 2012 - 16:32

Fam Karkdijk:

Wauw wat een kerstbomen. Ik kan me voorstellen dat je daar mee op de foto wilt. En je straalt er zelf ook helemaal van. Zet hem op tijdens de dexa dagen meid!! Je kunt het!! Samen met papa, mama, Lysanne, Ryan en Mike. Jullie zijn allemaal kanjers.

Groetjes van Freddy, Marleen, Isa en Aniek

• 18 December 2012 - 00:04

Liesbeth:

Wat een grote kerstbomen zeg, maar jullie eigen is het mooiste.
    Sterkte met de dexadagen.
    Liefs van ons allemaal