Tegenvaller tijdens lumbaalpunctie! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Tegenvaller tijdens lumbaalpunctie! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Tegenvaller tijdens lumbaalpunctie!

Blijf op de hoogte en volg Danisha

02 April 2013 | Nederland, Hellendoorn

Afgelopen nacht heeft Danisha goed geslapen. Ik kreeg vele kusjes en knuffels toen ze door had dat ik er zat. Vanmorgen voelde ze zich niet echt fit. Maar geen temperatuur verhoging. Danisha mag niet in de speelkamer komen om te spelen of te eten omdat ze eerst bij alle kinderen van de afdeling willen kijken via de ontlasting kweek of er evt. een bacterie is. Er schijnt weer wat te heersen. Tranen bij Danisha had zo zin om samen met de anderen te knutselen. En naar Bast en Snavel te gaan, maar het mocht echt niet! Maar helaas Danisha poept niet dus we weten nog niet of het kan. Wel mocht ze naar de school en dat was ook dit keer een heerlijke afleiding omdat ze vanaf vanmorgen 6 uur al nuchter is. Om 12.30 gingen we naar de OK. We waren dit keer snel aan de beurt en als eerste. Je ging er dapper naar toe en je was zo vertrokken. Helaas ging het daar mis. Halverwege moesten ze stoppen want je begon te spugen en je maaginhoud wat alleen doorzichtig was ging direct in je longen en moest je uitgezogen worden. Dikke paniek!! Je saturatie (zuurstof) daalde naar 55%. Op een gegeven moment ging het een beetje en hebben ze je weer in slaap gebracht en de lumbaalpunctie goed kunnen doen. Je kwam met 6 mensen om je bed heen weer terug bij mama en je bent een goed uur aan de beademing geweest. Je schreeuwde en huilde en was mega boos! Maar de beademing moet! Mama had veel moeite om jou zo te zien en barste in tranen. Bah, het zit Danisha zo tegen allemaal! Ze moet zo vechten voor alles! Goed 15.50 waren we terug op de afdeling en je begon te rillen. Het gevaar is nu het aankomende 24 uur dat Danisha een chemische reactie kan krijgen vanuit haar longen. Nu moet ze nog wel aan de monitor blijven. De temperatuur is omhoog gegaan en was net nog 37,9. De sonde is helaas ook gesneuveld tijdens het worstelen met de beademing apparaat. Maar nu even niet erin brengen eerst rust. Danisha wou graag de cadeaus van Sabine, Martijn, Floor, Kris, Annemarie, Mathieu, Noa, Diede en Mees graag bewaren als ze terug kwam op de afdeling ze vond het super gááf wat ze heeft gekregen. Het roze T-shirt is al gereserveerd voor haar verjaardag. Ik hoop dat ze de aankomende uren goed door komt.

17.20 getemperatuurd 39,5 arts wordt gebeld.

Om 18.30 was de temperatuur 40 graden en er is bloedkweek gedaan. Helaas kwam er niks uit de VAP dus heeft de dienstdoende arts bloed geprikt. Daarna zijn we richting de röntgen gegaan voor een longfoto. Al trillend stond je voor het apparaat maar je hield je flink. Terug op de afdeling hebben we de sonde weer ingebracht in je mond. Je helpt super goed mee en kon goed voelen hoe hij erin moet en wanneer je moest slikken. De verpleegkundige beloofde jou dat je mocht grabbelen in de schatkist omdat je alles zo flink en stoer deed, maar alleen kunnen ze geen schatkist vinden. Baal, baal. De oncoloog kwam nog even langs en in je linker long is goed te zien dat er bovenin de long prut zit, dit is waarschijnlijk wat ze niet goed uit konden zuigen tijdens de punctie. Antibiotica aangepast en nu hopen dat je gauw opknapt. Straks gaan we nog temperaturen en net heeft ze paracetamol gehad.

• 02 April 2013 - 17:42

Helga:

Mijn hemel, wat zit het tegen.. Wanneer krijgen jullie de uitslag van de lumbaalpunctie ?
    Heel veel sterkte, hoop dat de temperatuur weer daalt.
    lieve groetjes
    xx

• 02 April 2013 - 17:51

Sabine:

Ik had afgelopen week al geen woorden meer voor hoe alles gaat, maar dit slaat echt alles. Arm kind wat moet je toch allemaal meemaken. Ik vind het niet normaal meer. We duimen hier met z'n allen dat je de komende 24 uur goed doorstaat. Zet 'm op meid!
    fijn dat je de kadootjes leuk vond, was ook de bedoeling!!
    Kom op meisje, gauw weer beter worden....
    groetjes Sabine.

• 02 April 2013 - 18:03

Annemarie:

lieve familie..
    allemensen wat een narigheid zeg.. :(
    dikke knuffel van ons

• 02 April 2013 - 18:06

Fam.legebeke:

het is toch niet te bevatten wat jullie allemaal moeten doorstaan wij hebben er dan ook geen woorden voor

wij hopen dat het allemaal snel de goede kant weer op mag gaan
    veel sterkte wij denken aan jullie

groetjes Wim Jettie
    Annouk Iris & Demi

• 02 April 2013 - 18:21

Roelie:

Wat een ellende toch allemaal weer.
    Lieve Danisha wij denken heel veel aan je,houden van je en hopen met heel ons hart dat het vanaf nu eindelijk eens de goede kant opgaat.
    Oom Ger en Tante Roelie.

• 02 April 2013 - 18:36

Ellen:

Ik duim voor jullie.....

• 02 April 2013 - 19:56

Fam. Wolterink:

Lieve familie,
    Wat moeten jullie ongelooflijk veel doorstaan en wat maken jullie veel mee.
    Wij hopen dat het nu snel de goed kant op gaat en wensen jullie samen heel veel sterkte.
    We denken aan jullie.
    Lieve groetjes, Sandra en fam.

• 02 April 2013 - 20:12

Els:

Kanjers, veel sterkte maar weer.
    Groetjes Els

• 02 April 2013 - 21:34

Ingrid Brandwacht:

Wat naar en onzeker allemaal! Heel veel sterkte! Je doet het super Danisha!