Peg = Pech hebben!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Peg = Pech hebben!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Peg = Pech hebben!!

Blijf op de hoogte en volg Danisha

05 April 2013 | Nederland, Hellendoorn

Vanmorgen kwam de verpleegkundige met de mededeling om 8.00uur dat Danisha aan de beurt was voor OK. Sorry??? Gisteravond te horen gekregen dat we om 12.30 aan de beurt zijn. Bleek een communicatiefout te zijn tussen OK en de afdeling. Omdat Danisha vanaf 4.00uur nuchter is konden we om 10.15 naar de OK ruimte. Het OK heeft ongeveer anderhalf uur geduurd. Eerst was de KNO arts aan de beurt en die was tevreden nog doorgaan met spray’s en spoelen en over twee weken weer een bezoek brengen aan de kno poli. Veel later kwam de maag/lever arts met de mededeling dat de peg sonde niet gelukt is. Tijdens de ingreep bleek dat de dikke darm er voor zat en het te riskant is om verder te gaan met de ingreep. Danisha kwam erg boos en verdrietig uit de narcose en wou op geen enkele manier meewerken. Helaas moesten we nog langer wachten op de verpleegkundige die ons ophaalde van de uitslaapkamer omdat ze eerst met pauze gingen hebben we nog goed een uur en een kwartier gewacht. Nu moeten we opnieuw wachten op een volgend OK. Want de maag/lever arts moet nu samen met de kinder chirurg gaan samen werken voor een nieuwe poging peg sonde plaatsen. Waarom, omdat zoals het normaal gesproken gaat bij Danisha waarschijnlijk niet werkt. En moet ze in plaats een klein gaatje in de buik een grotere snee plaatsen zodat de chirurg de dikke darm of wat anders wat er voor zit aan de kant kan schuiven. Dus voor Danisha geld peg = pech hebben!!

Rond 15uur kwamen Helga en Lucie op bezoek en je bent weer heerlijk verwend met Hello Kitty speelgoed en natuurlijk een Hello Kitty hoepel, super gááf zeg!!

Papa en mama hadden tussen door een gesprek met de arts. Het was een goed gesprek heeft onze vragen goed kunnen beantwoorden. Gelukkig zaten er geen leukemiecellen in. Gelukkig geen enge andere dingen met de letter K. Zo als het er nu uit ziet lijkt het op een infectie abcessen in de hersenen. Ze hopen door de vele antibiotia’s dat ze nu een stuk minder zijn geworden omdat zeker te weten moet er volgende week (wanneer weten ze nog niet) weer een MRI met contrast vloeistof plaats vinden om zeker te zijn dat het weg is of verminderd is zo niet dan moeten we dan maar weer horen zowel dan is de antibiotica voldoende geweest. De peg sonde wordt volgende week ook gepland. Ik heb aangegeven dat er volgende week zaterdag een kinderfeest is. Mocht het zo zijn dat ze nog opgenomen is dan gaat de arts er alles aan doen om dat door te laten gaan!

We zijn opgelucht, maar helaas we zitten nog even hier.

• 05 April 2013 - 18:53

Roelie:

Het wil ook allemaal niet meezitten.
    Een keer moet het toch weer de goede kant opgaan.
    Ik probeer dinsdag naar Groningen te komen.
    We houden nog kontakt.
    Heel veel Liefs,Roelie

• 05 April 2013 - 19:35

Annemarie:

phoe,dat is een hele opluchting!
    ik ben blij voor jullie dat deze uitslag in ieder geval goed is.
    wel balen van de peg sonde..
    maar aankomende week hebben ze hopelijk meer geluk en kan jij je kinderfeestje vieren!
    dikke knuffel!

• 05 April 2013 - 23:00

Helga:

Hey Danisha, dat was gezellig en fijn je vandaag weer gezien te hebben. Lekker even gespeeld, getekend en je hebt nog voorgelezen. Wat ben je toch een enorme kanjer, want na de puntje, puntje -OK ervaring, wist jij weer een glimlach op de mooie ondeugende snoet te toveren.
    Hoop dat je eten lekker smaakte en dat je weer lekker slaapt vannacht.
    lieve groetjes
    xx

• 06 April 2013 - 10:13

Elske:

Lieve Danisha en papa mama en zusje en broertjes.wat kun je een pech hebben,maar gelukkig geen rare dingen erbij.Het zijn geen tropenjaren,driedubbel tropenjaren,we blijven jullie volgen en voor jullie duimen .Veel sterkte en het word wat voorjaar,dan ziet de wereld er weer wat vrolijker uit .OANT SJEN Elske ut BURGUM.

• 06 April 2013 - 16:40

Lysanne:

hoi danisha دانيشيا ra ra wat staat daar
    lieve groetjes

ليزانا