Peg wond blijft pijnlijk - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Peg wond blijft pijnlijk - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Peg wond blijft pijnlijk

Blijf op de hoogte en volg Danisha

23 April 2013 | Nederland, Hellendoorn

Lieve Danisha

Jij bent iemand,
die deze ziekte met je mee moet dragen,
Jij bent iemand,
die je daarover niet zo gauw hoort klagen,
Jij bent iemand,
die niet van opgeven houdt,
ze noemen dat van goud,
Jij bent iemand,
die dit zeker niet verdient.
En ik.......
Ik ben boos, voel me machteloos.
Boos omdat ik hiertegen niks kan doen,
Machteloos, omdat ik machteloos moet toezien.
Ik zie dagelijks jou pijn,
en is zekers niet fijn,
maar ondanks dat de kanker,
een mens zo kan slopen,
blijf jij positief en hopen.
Jij mag altijd op ons leunen,
we zullen je allemaal blijven steunen.
Dus asjeblieft.....ga ervoor,
vecht tot waar je kan,
tegen deze ellendige ziekte door.

Maandag een redelijke goede dag. Vanmorgen bij het opstaan had Danisha gelijk pijn in haar buik en zij. Ze wou graag naar school met natuurlijk haar Ome Willem pet op. Danisha heeft het aardig vol kunnen houden. Voor de pauze was ze eigenlijk al moe en pijn werd erger in de buik maar wou graag nog na de pauze rekenen. Na het rekenen ongeveer 11.00uur heeft de juf gebeld en heeft mama je opgehaald. Thuis even gelegen op de bank en in de middag is ze weer naar school gegaan. Toen ze thuis was begon ze te huilen moe van vandaag. Verdrietig zijn om alles. Best moeilijk, de laatste dagen heeft ze snel last van emotioneel zijn. De tranen komen maar na een huilbui komt al snel een zonnetje en dan gaat ze ervoor.

Dinsdag beetje hetzelfde als gisteren. Vandaag piept en rochelt ze wel meer. Vandaag kon ze iets sneller een glimlach voor de dag toveren. Peg wondje liet meer wondvocht zien. Haar zij wordt ook pijnlijker, misschien houding door dat buik pijnlijk is? Lastig!

• 24 April 2013 - 09:28

Roelie:

slik .......en even heel stil.

Wat een prachtig gedicht heb jij weer gemaakt,Martine.

Blijven hier duimen voor Danisha dat de wond snel geneest en de pijn minder gaat worden.
    Nou geniet allemaal maar van het prachtige weer de komende dagen.
    Heel veel Liefs,Roelie

• 24 April 2013 - 18:42

Vera:

Danisha, jij KANJER geschreven met hoofdletters, je moeder schrijft zo'n treffend gedicht over jou, dit moet goed komen. We hopen dat de wond snel geneest en jij weer lekker buiten kan spelen met je mooie ome Willem pet!
    Groetjes, Vera.

• 26 April 2013 - 21:29

Helga:

Lieve Martine,

Wat kun jij het toch allemaal mooi en eerlijk je gevoel tot uiting laten komen in het gedicht. Het is echt ontroerend mooi.
    Ik hoop dat de wond heelt dat jullie heerlijk samen morgen Ryan's verjaardag kunnen vieren !
    Ryan, hieperdepiep hoera voor jouw alvast :)
    lieve groetjes