Koningsspelen - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Koningsspelen - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Koningsspelen

Blijf op de hoogte en volg Danisha

26 April 2013 | Nederland, Hellendoorn

Woensdag een redelijke goede dag. Buikpijn blijft en de steken in de zij worden niet minder. Danisha is tot ongeveer 11.00uur op school gebleven daarna even lekker rustig aan gedaan. In de middag is Danisha naar Martyn geweest. Om 18.15 lag Danisha al in bed was erg moe. Tijdens de wondverzorging van de peg word het nu steeds meer pus en als je erop drukt komt er nog meer rommel uit.

Donderdag net dat iedereen op school is komt de thuiszorg om bij Danisha te dompelen van de peg. Maar helaas ze zit op school. Deze thuiszorg de foto van de gazen laten zien als we de insteekwond aan het verschonen zijn. Danisha is tot 10.30 op school gebleven is dan moe. In de middag ging het weer beter en is twee uurtjes naar school gegaan daarna is ze mee gegaan met Martyn om lekker te spelen en te eten. De peg verpleegkundige kwam tegen 20.30 terug voor het dompelen van de peg alleen deze verpleegkundige deed het erg onbenullig en het deed Danisha veel pijn, ach zeg de verpleegkundige is alleen maar angst???? Wat een gedoe zeg, maar we weten nu hoe het werkt het dompelen en we gaan
vrijdag met de peg verpleegkundige verder overleggen.

Vrijdag was een de dag van koningsspelen op de scholen. Danisha deed de koningspelen op het ziekenhuis i.p.v. ziekenhuis school. Erg leuk. Danisha deed mee met de dansjes. Tussen de spelletjes door werden we geroepen voor de vingerprik, peg verpleegkundige en de oncoloog. Longen blijven twijfelachtig maar de arts benoemde dat ze door het uitzuigen van de longen (laatst tijdens OK) de bovenste gedeelte een tijd lang geïrriteerd kunnen blijven, Danisha krijgt een antibioticakuurtje bij omdat het goed zichtbaar is bij de longfoto waar de irritatie precies zit. Tevens heeft de peg verpleegkundige een duidelijk schema gemaakt wat we de aankomende weken moeten doen. We moeten nu bij de insteekwond antibiotica/hormonen zalf smeren. Ondanks dat alles heerlijk uitliep op de poli hadden we daar geen hinder van omdat Danisha genoot van de oud Hollandse spelletjes. Dr. de Bont gesproken en Danisha heeft haar chemo MTX gehad. En we gaan verder met de 6MP spuitjes. Het bloedbeeld zag er goed uit was net op de grens wel/niet geven maar dr. De Bont durft het aan. Het HB is 3.5 naar beneden gegaan wel veel in een week tijd maar dat kan komen door de boosdoeners peg-wond en longen. Nog 1 nachtje slapen dan is Ryan jarig!!

• 27 April 2013 - 10:50

Roelie:

Hoi Danisha.
    Wat een super leuke foto's en video van de konings spelen.
    Ik zag vanmorgen in de krant al een foto van het oranje blikjes omgooien in de hal van het UMCG.
    Ik heb net de vlag al uitgehangen voor Willem Alexander en Ryan natuurlijk.
    Gefeliciteerd met jouw broertje zijn 6 de verjaardag.
    HIEP HIEP HOERA
    Een hele fijne verjaardag allemaal.
    Heel veel LIEFS,Tante Roelie

• 11 Mei 2013 - 13:36

Fam Karkdijk:

Wat ziet dit er allemaal gezellig uit zeg!!!!