Tekenen bij Ilona - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Tekenen bij Ilona - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Tekenen bij Ilona

Blijf op de hoogte en volg Danisha

02 Mei 2013 | Nederland, Hellendoorn

Woensdagmorgen was het groot feest! We gingen met z’n vijven tekenen bij Ilona Hemmen (tekenen met gevoel). Lysanne en Ryan deden samen en Danisha en Mike deden samen. Eerst deden we buiten een warming up met een lint. Goed geoefend om de eerste oefening te doen. Daarna begon het echte werk. Het resultaat mag er wezen, erg leuk! De kids waren helemaal enthousiast. Toen we thuis waren heeft Danisha een goed uur op bed gelegen ze is moe en verdrietig. Na even geslapen te hebben was ze er weer. Het was een rustige middag met veel geknutsel en mooie tekenwerken. Begin de avond kwamen Ingrid en Herma van de buurtvereniging met nog een cadeau voor Danisha omdat ze in het ziekenhuis heeft gelegen, twee hele leuke leesboekjes en Esmee heeft nog een mooi schilderij van Mickey gemaakt. Op tijd naar bed want de buik en de gewrichten doen veel pijn.

Donderdag was een moeizame dag voor Danisha. Bij het op staan al last van haar peg sonde en veel pijnen in haar lichaam. Vandaag was ze veel bezig met morgen. Daarin kon ze veel vragen over stellen en heeft twee keer het boekje van chemo Casper gelezen. Druk aan het tekenen en schrijven in haar dagboekje. Tranen hebben om tegen morgen op te zien, weten dat je weer vreselijke rotdagen gaat krijgen. Weten dat je lichaam je nog meer in de steek gaat laten en pijn gaan doen. We weten heel goed dat we nog tot eind november moeten en ruim over de helft van de behandeling zitten, maar dat neemt niet weg dat het voor Danisha en ons als gezin nog veel gaat vragen. Danisha wil zo graag een dag niet ziek zijn en niet steeds met de beperkingen geconfronteerd willen worden. Ze doet het stoer en dapper en geniet van veel dingen maar daar onder zit meer, meer verdriet! Verdriet wat ze verbergt door te genieten van de dingen om haar heen. Dit kost haar veel energie, maar komt ze thuis en voelt ze zich helemaal zichzelf dan komen ook de tranen en de boosheid en de frustraties. Lysanne en Danisha hebben samen al bedacht welke spelletjes ermee gaan naar Groningen om zo toch van een ziekenhuis dag een leuke dag van te maken!!

• 02 Mei 2013 - 22:57

Fam. Broeze Ruiter:

Wat een prachtige kunstwerken hebben jullie gemaakt! Mogen jullie trots op zijn!

Waar jullie ook trots op mogen zijn is hoe jullie dit allemaal dragen. Stoer en dapper is inderdaad de juiste omschrijving, voor jullie allemaal! Om tussen al het verdriet, alle pijn en alle obstakels zo te kunnen genieten van de kleine dingen, daar moet je heel sterk voor zijn. Het lukt jullie zelfs extra ruimte te creëren voor de mooie dingen.... RESPECT.
    Heel veel sterkte de komende dagen.

• 03 Mei 2013 - 10:40

Roelie:

Wat een super mooie schilderijen hebben jullie gemaakt.
    Het ziet er allemaal ook heel gezellig uit.
    Vandaag weer heel veel succes en sterkte.
    Liefs,Tante Roelie.

• 03 Mei 2013 - 12:12

Sabine:

Heey Danisha,

Wat een kunstig gezin zijn jullie zo. Dat was vast heel erg leuk om te doen. Ik mis alleen mama's tekening????
    Meid wees nog even dapper het komt vast allemaal goed. Bedenk maar elke dag dat je weer 1 dag eerder bij je genezing bent! De dagen die nog te gaan zijn, zijn er veel minder dan die je al gehad hebt. Zet 'm op kanjer, je kunt het!!

Dikke knuffel van Sabine en de rest.

ps. wat groeit je haar alweer hard zeg.....

• 03 Mei 2013 - 20:09

Helga:

Wat mooi dat jullie samen tekeningen moesten maken, en wat een mooi resultaat. Jullie hebben erg mooie kleuren gebruikt.
    Moeilijk om te lezen dat het op het moment zo zwaar is. Maar zoals op jullie kerstkaart stond: Samen sterk 2013. En dat is ook te lezen uit jullie berichten, samen delen jullie het verdriet en de frustraties, maar genieten jullie ook samen van de leuke kleine dingen. Vooral zo doorgaan, zoals je al schreef, al over de helft heen..
    Sterkte weer voor de ziekenhuisdag, we denken veel aan jullie.
    Hele dikke knuffels en lieve groetjes.

• 05 Mei 2013 - 21:37

Familie Brandwacht:

Wat een prachtige tekeningen/schilderijen! Heel mooi!! Heel begrijpelijk dat naast alle leuke en mooie dingen die jullie beleven de emoties en boosheid de kop opsteken, het is ook gewoon niet eerlijk! Jullie zijn met elkaar al heel ver gekomen, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst... Heel veel sterkte de komende tijd en mogen jullie daarnaast ook vele mooie en leuke dingen blijven doen en meemaken!
    Groetjes van Jochem, Koen, Noor, Christian en Ingrid

• 05 Mei 2013 - 22:25

Ilona Hemmen:

Ik vond het super gezellig dat jullie kwamen tekenen woensdag, Wat een creatieve familie!
    Zullen we dat nog eens een keertje doen binnenkort?

Ik kan goed begrijpen dat je het ziek zijn zat bent en daar moe en verdrietig van wordt. Het is ook niet niks allemaal. Ik vind je heel erg moedig.
    Heel veel sterkte meissie.