Vreselijke rotnacht - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Vreselijke rotnacht - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Vreselijke rotnacht

Blijf op de hoogte en volg Danisha

01 Juni 2013 | Nederland, Hellendoorn

Na de ingreep gisteravond bleef Danisha pijn houden in haar buik. Nadat de verpleegkundige medicatie had in gespoten en we klaar waren om naar bed te gaan. Hoorde we een knalletje in Danisha haar buik. Het ballonnetje in haar maag is geknapt. De verpleging wou ons eerst niet geloven en zeiden dat ze vanaf de buitenkant niks konden zien. Danisha hield het niet meer van de pijn en ik vroeg dringend dat de maag/leverarts moet komen om te kijken. Even later wou Danisha op de po en toen we daar mee bezig waren viel de peg sonde uit haar buik en was goed te zien dat de ballon in haar maag is geknapt. Rennend ging ik naar de zusterpost met het bewijsstuk. Nu werd er wat sneller gebeld met de dienstdoende en die was er snel. Om snel een nood catheter in te brengen. Kort erna kwam de maag/lever arts en die begreep er niks van hoe dit heeft kunnen gebeuren. Er moest weer een OK ruimte beschikbaar gemaakt worden om het er weer in te brengen. Danisha benoemde dat ze samen met de arts wel het klusje kon klaren als hij maar de verdovingszalf gebruikt. Dus hebben we haar slaapkamer omgetoverd tot een OK ruimte en Danisha de laptop gegeven met Minnie mouse filmpjes erop om niet naar de wond te hoeven kijken. Doordat ze rustig bleef liggen ging het goed met de nieuwe peg sonde. En deze deed na de tijd veel minder pijn. Na de ingreep nog een tijd met de maag/lever arts gesproken. Hij vermoed dat de maagwand flink is opgezwollen waardoor de ballon in verdrukking is gekomen of dat er in het verkeerde ingang medicatie is ingespoten. Of misschien beiden. Om goed 2uur konden we eindelijk gaan slapen.

De afdeling heeft ons heerlijk laten uitslapen tot goed 9.00uur. Wassen en aankleden en eerst met elkaar ontbijten. We hebben samen nog pret in je bed show gekeken. Arts kwam en was tevreden over hoe de peg nu zit. Hij wil wel dat we de aankomende dagen Danisha goed in de pijnmedicatie zetten omdat er van de binnenkant een grote wond zit en als er wat is gelijk bellen. Hij heeft Danisha een super groot compliment gegeven over hoe ze het allemaal door staat. Grote klasse! Aankomende vrijdag wil hij ons terug zien. Hij heeft tijdens de OK foto’s gemaakt van de binnenkant van de maag. Die wil hij ons de eerst volgende keer laten zien. En we mochten naar huis. Rond half vier waren we thuis. Je kan zien aan haar hele houding dat het nog pijnlijk is maar super blij dat we weer lekker thuis zijn bij elkaar.

• 02 Juni 2013 - 13:39

Fam. Broeze Ruiter:

Niet te geloven wat een pech weer.... Terechte complimenten voor Danisha hoor, je bent een bikkel!
    Fijn dat jullie weer samen thuis zijn. Houd je taai.

• 02 Juni 2013 - 15:28

Roelie:

Hoi Danisha.
    Niet te geloven wat jij allemaal moet meemaken.
    Je zou bijna denken dat er niets in één keer goed mag gaan.
    Wat ben jij een stoere kanjer dat jij samen met de arts het " klusje " wel kan klaren met alleen een verdovingszalf.
    Terechte complimeneten van de arts en ook van ons.
    Fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Nu maar weer duimen dat er nu geen gekke dingen meer gaan gebeuren en jij kunt herstellen van alle ingrepen.
    Heel veel Liefs,Houden van jou.
    Oom Ger en Tante Roelie

• 02 Juni 2013 - 18:18

Helga:

Dat kun je inderdaad wel een peg (pech) sonde noemen. Dat ze je dan ook nog niet geloven..
    Nou ja in ieder geval lekker weer thuis en ik hoop dat je snel verlichting voelt.
    lieve groetjes