Nog negen Dexamethasonkuren - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Nog negen Dexamethasonkuren - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Nog negen Dexamethasonkuren

Blijf op de hoogte en volg Danisha

14 Juni 2013 | Nederland, Hellendoorn

Donderdag is Danisha de gehele dag naar school geweest en heeft enorm genoten. Het koste haar wel veel energie. Mama heeft in de ochtend een gesprek gehad met juf Marjon en juf Ingrid en Dianne van het Twijn. Je gaat over naar groep 4 meid, knap gedaan!

Vrijdagmorgen op tijd uit bed want we moeten om 9uur in het UMCG zijn. Eerst een vingerprik Danisha ging lachend naar binnen en het was zo gepiept. Toen kwam de mondhygiëniste nog om naar het gebit te kijken. Vindt Danisha niet zo erg, zolang ze maar niet aan haar wiebel tandjes zitten. Daarna kwam de peg verpleegkundige en dat vond Danisha minder leuk. De oude peg sonde werd eruit gehaald en ze ging eerst opmeten met een ander slangetje welke Micky Button ze moet gebruiken. Dit allemaal deed Danisha heel veel pijn en ze heeft het uit geschreeuwd. Edith kwam zelfs binnen om te vragen of het goed ging, want zo kent ze Danisha niet. Het blijkt dat haar zwelling/ hematoom in de maag nog niet volledig weg is. Dus over een paar weken als de Micky Button losser komt te zitten krijgt ze een kleinere variant. Eventjes terug naar de wachtkamer en we konden naar Edith. Danisha barste in tranen uit en vertelde hoeveel pijn ze had en dat ze baalt van alles. Nadat ze rustiger werd kwam gelukkig weer de glimlach en kon ze Edith goed meehelpen met het aanprikken en de Vincristine en de MTX erin spuiten. We hebben samen met Edith naar de behandelingsschema gekeken en we moeten met deze Dexa-week meegerekend nog 9 keer 15 giften dexamethason hebben. Dus we kunnen gaan aftellen naar eind November. Om 11.30 kwam juf Ellen-Agnes en die had Danisha een tijdje niet gezien en was verbaast hoe snel ze kon lezen en zo vlot! Wat een grote sprong vooruit en dat maakte Danisha apetrots natuurlijk! Daarna nog even met elkaar naar de Ikea om te lunchen. Thuis waren opa en oma samen met Mike. 17.30 begonnen met de Dexamethason. Danisha ging om 18.30 weer zwemmen in Hengelo en dat ging lekker. Na de tijd had ze wel meer last van hoofdpijn. En helemaal uit geteld.

• 15 Juni 2013 - 09:07

Roelie:

Hoi Danisha .
    Goed dat jij alweer een hele dag naar school geweest bent en geweldig dat jij ondanks alles wat jij meemaakt toch naar groep 4 mag.
    Goed gedaan Kanjer.
    Leuk dat juffrouw Elen-Agnes zo verbaast was over jouw vooruitgang met lezen,goed hoor.
    Heel veel sterkte met die vervelende Dexa.
    Liefs , Tante Roelie

• 15 Juni 2013 - 21:35

Helga:

Gefeliciteerd met het overgaan naar groep 4 ! We zijn apetrots op jouw, want je hebt er erg hard voor gewerkt !
    Sterkte met de dexadagen die komen, we tellen me af !
    lieve groetjes