Vervolg..... - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Vervolg..... - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Vervolg.....

Blijf op de hoogte en volg Danisha

24 Juni 2013 | Nederland, Hellendoorn

Tijdens het wachten kwam de zaalarts om 15.30 langs voor lichamelijk onderzoek en intake gesprek. Ik moest lachen omdat ze zei, “waar is ze verstopt voor mij?” Ik zei bij de OK! Ze kreeg een nogal rode kleur met name omdat ze vanochtend al geregeld op onze kamer liep voor een ander kind. Zei had door gekregen dat we vanmiddag zouden komen en dat ze morgenochtend geopereerd zal worden. Weer een leuke communicatie fout!! Rond 15.50 belde de kno arts die geopereerd heeft. Het is allemaal goed verlopen. Ze hebben veel opgehoopte pus weg gehaald en hebben de doorgangen wijder gemaakt en wat tussen gezet zodat het hopelijk niet weer op een korte termijn weer moet gebeuren. De pus is op kweek gezet. Danisha werd snel wakker na de narcose en is goed bij. Op een gegeven moment werd ze duizelig en bloeddruk begon hard te dalen. Door medicatie zag je het snel verbeteren. Ze hebben nu bewust geen tampons ingedaan maar een gele zalf. Tijdens het verblijf bij de PACU waren er veel huilmomenten van pijn en zo snel mogelijk willen eten. Tijdens de bladderscan controle zat er 400cc in haar blaas en qua haar leeftijd/lengte/gewicht mag ze maar 270cc in haar blaas hebben. Na aftappen ging het beter. Toen we werden opgehaald door de afdeling vertelde ze ons dat erin de urine kweek van 29 mei een bacterie is gevonden en omdat ze binnen 2 maanden weer is opgenomen hebben ze onze spullen verhuisd naar een isolatie kamer met contact isolatie. Mocht ze nog urineren dan gaat dat ook weer op kweek. Ze is lekker aan het smikkelen. En tv aan het kijken. Alleen blijft haar neus aardig bloeden al met al is ze met het vierde gaasje bezig. Tot 20.00uur gaan we het aankijken en dan evt. weer de kno arts bellen. (ze kwamen net melden dat het papieren dossier nog op de spoed kno poli lag, beetje late melding!!!).

Helemaal vergeten te melden. Danisha heeft al een lange tijd een wiebel tand en vind het dood eng om hem eruit te halen. Er groeit al wel eentje er achter. Afgelopen vrijdag vertelde de mondhygiëniste mocht het aankomende vrijdag er nog in zitten wou ze hem eruit tikken. Dus hebben we samen bedacht dat de slaapdokter het wel mocht doen zodat ze er geen last van zal hebben. dat was geen enkel probleem en hij is eruit.

• 24 Juni 2013 - 20:58

R:

Hoi Danisha.
    Nou , weer een heel verhaal.
    Dat dapperheids- diploma heb jij zeker dubbel en dwars verdient.
    Hoop dat de urinekweek een goede uitslag geeft en dat jij snel weer naar huis mag.
    Zonder wiebel tandje,want die is er nu dus echt uit.
    Heel veel liefs van ons.
    Oom Ger en Tante Roelie.

• 24 Juni 2013 - 21:22

Vera:

Hoi Danisha,
    Gelukkig geen wiebeltand meer, maar wel een mooi dapperheidsdiploma! Als superkanjer heb je die ook terecht verdiend. Geef het maar een mooi plaatsje op je prikbord! Wij wensen je een snel herstel toe zodat je weer gauw thuis bent.
    Groetjes, Henk en Vera.

• 24 Juni 2013 - 21:35

Romée, Merle En Lieke:

Hoi allemaal,
    tjongejonge. Het gaat wel weer lekker he?? Dit is niet fijn. Maar gelukkig is de operatie goed verlopen.
    We hopen dat jullie snel weer in Hellendoorn zullen zijn. Zet hem op!!!!
    Groeten van ons allemaal

• 25 Juni 2013 - 09:56

Elske:

Danisha ,dappertje wat een toestand dat zulke belangrijke documenten onvindbaar zijn.We kennen echt niemand die zo flink is als Danisha.En wat fijn dat het ook goed gaat met jullie hondje .We hopen dat jullie snel weer naar Hellendoorn mogen. Veel liefs Elske

• 25 Juni 2013 - 18:45

Fam Karkdijk:

KANJER!!!!! Wat een held ben je toch!!
    Dikke knuffel van Aniek en Isa en lieve groetjes van Freddy en Marleen