Dexamethason dagen - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Dexamethason dagen - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Dexamethason dagen

Blijf op de hoogte en volg Danisha

29 Juli 2013 | Nederland, Hellendoorn

Afgelopen weekend was het op en top een dexa weekend. Zaterdagmorgen was de pijn bij Danisha volop terug in haar spieren/botten en zenuwen. Het lopen naar de wc deed haar al pijn. De peg wond (fistel) is net als de vorige keer flink aan het mee doen dat ze in een mindere weerstand zit. Vele gaasjes moesten er verschoond worden en er kwam zelfs bloed uit. Danisha zat zichzelf aardig in de weg en ze deed zo haar best om zich beter voor te doen maar vlot erop kwamen de waterlanders en de boosheid en vele dexa stemmetjes die overal zin in hadden om te eten of te drinken. De andere drie kinderen deden hun best om zo lief mogelijk te zijn voor haar maar dat kan best lastig zijn als Danisha begint te huilen of boos is. Dus zo veel mogelijk 1 op 1 begeleiden en letterlijk Danisha boven alles aanbieden wat mogelijk is. Zondagavond hebben we met elkaar gepraat over ziek zijn. Want in de middag hadden we visite met kinderen en die waren op de trampoline en lekker aan het spelen en het lukt Danisha niet om energie te hebben om iets te doen. En daar worstelt ze best mee dat zij zelf die stomme ziekte heeft en die stomme medicijnen en die stomme pijnen en stomme jeukaanvallen en stomme……. Maandag: In de morgen heeft ze veel geslapen op bed vanwege de pijn. En de medicatie hebben we verder opgehoogd. En in de morgen hebben we haar Nutridrink ingespoten omdat ze geen zin energie in eten had. Even naar beneden en nadat papa een lekker lunch van roerei op cracker had gemaakt is ze weer naar bed gegaan om te slapen. Vanavond toen ik thuis was van mijn werk had Danisha mij erg gemist en ik kon gelijk aan de slag voor de dexa stemmetjes die overal zin in hadden maar na 1 a 2 happen liever toch wat anders wou. Doordat ze overdag veel geslapen had heeft ze nu even de energie om samen met mij spelletjes te doen. Nog anderhalve dag Dexamethason dan hebben we deze kuur weer even gehad.

• 30 Juli 2013 - 07:59

Roelie:

Lieve Danisha.
    Nog even volhouden,die rot dexa dagen zitten er weer bijna op.
    Hoop dat jij je snel weer wat beter gaat voelen.
    Liefs Tante Roelie

• 30 Juli 2013 - 13:17

Helga:

Slaap maar lekker die dexa dagen door, dan zijn ze snel weer voorbij en kun je weer meer genieten. Sterkte !
    lieve groetjes

• 30 Juli 2013 - 20:01

Sabine:

Volhouden meisje!! Denk maar terug aan de leuke vakantie, dan lukt het misschien wel !
    Ik denk aan je.... Groet Sabine.