Ontslag uit het UMCG - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Ontslag uit het UMCG - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Ontslag uit het UMCG

Blijf op de hoogte en volg Danisha

21 Oktober 2013 | Nederland, Groningen

(zondag) Afgelopen nacht hebben Danisha en papa goed geslapen. Lekker verwend met een ontbijtje op bed.
Dienstdoende KNO arts is er nog geweest en hij zag een duidelijke vooruitgang, er lekt geen pus meer in haar keel. Papa heeft een hele tijd met hem gepraat, ze konden niet op 1 lijn komen qua beleid.
Hoofdpijn is gelukkig minder. En de koorts is gezakt. Op tijd werd er bloed geprikt. Oncoloog zal ook nog langs komen maar die niet gezien. Helaas kon er vandaag geen bezoek komen, maar Ryan heeft Danisha nog gebeld met het goede nieuws dat hij op 2 november mag afzwemmen. Verder was het een rustig dagje met z’n twee. Knutselen, spelletjes doen enz.

Maandagochtend weer een lekker ontbijtje op bed. Om 9.30 moesten we ons melden bij de KNO poli. Dezelfde KNO-arts als zondag. Hij bood zijn excuses aan van gisteren omdat hij kortaf deed en weinig begrip toonde voor de situatie. Na onderzoek van hem zag hij een duidelijk vooruitgang en slaat de antibiotica goed aan. Hij benoemde dat het verantwoord was om met ontslag te gaan. Ze hebben vanochtend in het MDO een gesprek gehad over Danisha en dat maakte veel duidelijk aan zijn kant en vooral onze bezorgdheid. Terug op de afdeling had Danisha een privé voorstelling van Bast en Snavel. Papa heeft nog een gesprek gehad met dr. Peek. Zij kon de vragen goed beantwoorden en onze bezorgdheid was voor haar heel begrijpelijk. Het is een hardnekkige bacteriële infectie die Danisha heeft en daaraan gekoppeld de chemo’s moeten er afwegingen gemaakt worden. Wat niet altijd even makkelijk is. Om 13.30 konden we de spullen pakken en zijn we met ontslag gegaan. Aanstaande woensdag en vrijdag moeten we ons melden in het UMCG. Papa en Danisha hebben nog een lekkere lunch gehad bij de Mac. Toen snel naar huis!! Einde van de dag waren we compleet. Opa en Oma hebben Lysanne, Ryan en Mike terug gebracht en hebben met z’n achten nog gegeten. In de avond zagen we dat Danisha opgezette voeten begint te krijgen, lijkt op vocht. We hebben lekkere hapjes klaargemaakt en Mike en Danisha liggen nu samen in één bed.

• 21 Oktober 2013 - 22:08

Danisha Legebeke:

Hoi Danisha

Wat een vreselijke pech weer, het zit je ook niet mee. Hopelijk knap je snel weer een beetje op.

Groetjes van ons allemaal
    Liesbeth

• 22 Oktober 2013 - 10:22

Danisha Legebeke:

Hoi Danisha

Goed om te horen dat je weer thuis bent!

Groetjes van ons allemaal
    Nynke Imre Igor en Liesbeth

• 22 Oktober 2013 - 21:31

Vera:

Hoi Danisha, wat fijn te lezen dat je weer thuis bent! Kon je vandaag nog mooi lekker genieten van het mooie weer, en hebben jullie nog eikels en kastanjes gezoch om te knutselen?
    Groetjes, Henk en Vera