Hoera mijn broer Mike is 5 jaar - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Hoera mijn broer Mike is 5 jaar - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Hoera mijn broer Mike is 5 jaar

Blijf op de hoogte en volg Danisha

22 November 2013 | Nederland, Groningen

Hoera, Mike is jarig! We stonden met z'n allen 6.30 op om voor Mike te zingen. Hij werd super snel wakker. Toen cadeautjes tijd. Want vandaag krijgt iedereen wat omdat Danisha haar laatste behandeldag is. Dus dubbel op feest bij ons in huis.

Rond 7uur zitten Danisha en mama in de auto richting
Groningen. Om 8.30 waren we op de kno poli en de klachten besproken, Danisha kreeg de vervelende camera weer in haar neus en de kno arts zij jij kan het zonder verdoving. Ja zei Danisha stoer, maar door de vernauwing in haar neus deed het best wel pijn. We krijgen een nieuwe spray mee. (24-12 weer terug komen) Daarna zijn we richting de oncologiepoli gelopen.

Tegen 9.30 werd er bloed geprikt en omdat het bloed goed stroomt durfde ze het aan om de grote buisjes ook te vullen, want de VAP werkt toch niet mee, het lukte zelfs drie.

10.30 hadden we een hartecho, dit doen ze standaard als de laatste dag is. Leuk mee kijken op een groot scherm. Uitslag volgt nog.

11.15 kwam er een nieuwe co assistent (arme meid) ze kon geen vraag beantwoorden en dr. de Bont had het erg druk druk. En ik baalde enorm omdat het zo op deze manier moest. Op een gegeven moment ben ik met haar gestopt en dringend verzorgt om dr. de Bont of Edith. Ben ik net 5 tellen met dr. de Bont in gesprek krijgt ze een telefoontje waar ze uitgebreid mee belt waar ik bij zit (15 minuten later) kon er eindelijk tijd vrij gemaakt worden. En helaas had ze nu geen tijd meer en moest er maar eerst aangeprikt worden. Ik begon langzamerhand te koken maar kom nog niet tot uitbarsting! Het aanprikken ging goed en ze wouden extra bloed uit de vap halen vanwege kweken die gedaan moeten worden. Maar er komt niks uit de Vap vandaar dat we eerder op de ochtend het konden redden met de vingerprik maar dat was niet genoeg want er moeten nog 4 buizen extra gevuld worden. Dr. de Bont zei dan maar uit de arm, echt niet zei moeders dat doe je maar tijdens de narcose in de middag want uit de arm vind Danisha absoluut niet leuk. Voordat dr. de Bont kon vluchten zei ik dat ik mijn vragen nu beantwoord wil hebben. want er was nog geen afbouwschema gemaakt van de Gabentine en Amitriptiline ze ging direct de kinderneuroloog bellen hoe dat eruit moet zien. Hoe het er verder eruit gaat zien moeten we wachten op het eindgesprek want druk druk. Nadat ze weg was kwam er nog een verpleegkundige dat er een def onderzoek moet plaats vinden omdat Danisha een bepaalde bacterie in de darmen heeft gehad begin dit jaar en willen e kijken of die weg is. Zelfs dit heb ik doorgeschoven naar het narcose moment.

12uur kwam de peg verpleegkundige voor een nieuwe Micky button (peg) hier was Danisha erg bang voor omdat het de vorige keer zoveel pijn deed. gelukkig ging dit goed maar er zit een flinke ontsteking bij de peg ingang dus nexium extra starten.

12.45 nog steeds nuchter waren we bij de ODBC en daar zagen we Robin nu inmiddels 19jaar en die was gelijk met Danisha 15 november 2011 in Almelo en de dag erna in Groningen en we liepen samen op als we de onderzoeken kregen. Hij is uiteindelijk in de lage risico groep terecht gekomen en het is goed verlopen de 2 jaar. Leu om elkaar dan weer is te spreken. We waren om 14.30 aan de beurt (vierde). Alles verliep goed en ze konden alles doen wat e gepland hadden qua onderzoeken. Danisha kreeg nog extra pijnmedicatie omdat haar rug erg gevoelig is na de beenmergpunctie. Om 16uur konden we eindelijk het ziekenhuis verlaten.

Thuis had opa heerlijke pannenkoeken gebakken alleen Danisha had nog niet veel in om iets te eten.
We gaan zo nog even de verjaardagstaart van Mike aan snijden.

• 22 November 2013 - 07:55

Kai:

Oh ja, en Mike natuurlijk gefeliciteerd!!! Liefs van Kai

• 22 November 2013 - 08:33

Danisha Legebeke:

Dubbele feestdag vandaag. Die 2 jaren zitten erop en Mike 5 jaar.
    Opa gaat vanavond weer de lekkerste pannenkoeken van de heeeeeeeeeele
    wereld bakken.
    Heel veel kusjes en knuffels van ons.
    Opa en oma

• 22 November 2013 - 11:00

Roelie:

Hoi Danisha .
    Gefeliciteerd met Mike zijn verjaardag.
    Heel veel succes vandaag met de laatste dag.
    Vanavond lekker genieten van de allerlekkerste pannenkoeken van de hele wereld.
    Morgen een hele fijne dag en ik zie jullie allemaal a.s. Dinsdag in Valkenswaard.
    Héél veel LIEFS.
    Oom Ger en Tante Roelie

• 22 November 2013 - 13:21

Fam. Wolterink:

Lieve familie,
    Mike 5 jaar ! Allemaal gefeliciteerd !
    Bijzondere dag en dubbel feest !
    Veel plezier samen en geniet ervan !!!!
    Lieve groet, Sandra en fam.

• 22 November 2013 - 14:41

Sabine:

Heey Danisha,

Proficiat met je jezelf en met je broertje!!
    Wij zijn heeeeel erg blij voor je dat de 2 jaren erop zitten. Nu maar hopen dat je je snel beter mag voelen. Wij duimen hier hoor!

Groetjes Sabine.
    ps. Floor is helemaal weg van de oorbellen (van mij mag ze nooit lange!!) en ze wilde er zelfs mee slapen! Bedankt nog hoor.

• 22 November 2013 - 16:18

Vera:

Hallo Danisha, wat zal jij blij zijn als je vanavond de taart eet...Hoe lang is nu je kanjerketting geworden?
    En Mike, van harte gefeliciteerd met je 5de verjaardag!!!!!
    En voor allemaal: lekker genieten van deze fijne dag en van de lekkere pannenkoeken!
    Groetjes, Henk en Vera.

• 22 November 2013 - 18:14

Fam. Broeze-Ruiter:

Drukke maar bijzondere dagen voor jullie...
    Van harte gefeliciteerd, veel plezier en een goed weekend gewenst!

• 22 November 2013 - 20:34

Elske:

Lieve allemaal, enspeciaal mike, van harte gefeliciteerd met jou verjaardag, we wensen dat jij nog heeeeeeeel vaak jarig mag worden,
    Maar wat is dat wat, die doktoren, ja je wilt zo graag even een gesprek met zo iemand
    Martine je hebt je weer netjes gedragen las ik, gelukkig dat jij zo rustig kan blijven
    Nou legebeekjes fijn weekend, en lekker uitluieren , rusten dan he elske

• 22 November 2013 - 22:22

Helga:

Hoi Danisha,

Veel aan je gedacht vandaag, want ik lees alweer dat ook de laatste dag niet de makkelijkste was. Maar gelukkig het zit erop !
    En Mike van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Zo dat klinkt goed de pannekoeken van opa !
    Geniet er nog lekker na van dit weekende!
    lieve groetjes