F#ck the Dexa!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu F#ck the Dexa!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

F#ck the Dexa!!

Blijf op de hoogte en volg Danisha

14 Oktober 2012 | Nederland, Hellendoorn

Zaterdag: Na de tweede gift dexamethason werden de klachten heftiger voor je. Gehele dag last van pijn aan je gehele lichaam. Continu angstig en net als buiten vele regen buien over je wangen. We moeten regelmatig bij je liggen in bed omdat je bang bent. Boos over alles en erg ageren op de medicatie. Vandaag heb je van “Mickey Mouse-Legtenbergjes” lekkere donuts gekregen voor bij de koffie. Erg leuk! Gisteren hebben jij en ik samen een sondezakje besteld met hele lieve lieveheersbeestjes erop, zodat de sonde beter blijft zitten i.p.v. achter op je rug met plakband. Je vond hem gelijk mooi. En het sondezakje is al volop in gebruik. Tijdens het avond eten kwam je even uit bed maar het smaakte je niet en naar paar happen had je het al wel bekeken en ging je weer retour naar bed.

Zondag: Afgelopen nacht heeft Lysanne bij je geslapen. En vanmorgen waren jullie op tijd uit bed voor het ontbijt. Vermoeidheid van de hoge dosering Tramadol heb je veel last van je gebruikt momenteel 4 keer daags 50mg en de rest van de rotzooi. Hetzelfde als gisteren kost het je veel moeite om de pijn onder controle te krijgen. Snel prikkelbaar en vele verdrietige emoties speelde de gehele dag. Je wou heel graag even naar het avonturen park. Je vond het heerlijk de wind en de zon in je gezicht. Alleen mama kon het vandaag goed doen bij je want overal reageerde je vrij fel op. Na goed anderhalf uur zijn we naar huis gegaan en ben je weer in bed gekropen. Het raakt ons enorm deze dagen, dat gevecht. Maar we zijn op de goede weg en gaan het gevecht samen met chemo Casper een grote overwinning van maken!

Mijn Dexa gevoel......

Soms weet ik niet wat ik moet doen
Hoe ik me moet gedragen
Dan voel ik me zo klein
Door mijn gevoel verslagen
Mijn gevoel is de baas
Die de macht overneemt
Ik moet doen wat mijn gevoel zegt
Een gevoel dat van me ontvreemdt
Wat ik doe past niet meer bij mij
Normaal doe ik zoiets niet
Dan doe ik dingen
Die ik normaal voor mezelf verbied
Ik voel me zo onzeker
Ik weet niet wat ik er mee moet
Maar één ding weet ik zeker:
Na deze dexa dagen voel ik me weer goed!

  • 14 Oktober 2012 - 21:24

    Judith Willeman:

    Tranen hier bij het lezen van dit blog, wat een gevecht, zo herkenbaar, de onmacht, de angst, de boosheid........en je bent zo dapper Danisha! Natuurlijk samen met mama, papa en de andere kids. Hou vol.
    Een grote knuffel vanaf hier.
    Groetjes, ook van Anique, nu ook hexadexa......

  • 14 Oktober 2012 - 21:40

    Fam. Broeze Ruiter:

    Sterkte lieve mensen.... denk aan jullie.

  • 15 Oktober 2012 - 08:37

    Roelie:

    Snik,zo triest om dit weer te moeten lezen,na al die positieve berichten van afgelopen vrijdag.
    De laaste 2 regels van het gedicht houden wij maar goed in onze gedachten.
    Heel,Heel veel sterkte.
    Wij denken aan Danisha en jullie allemaal.
    Liefs Oom Ger en Tante Roelie

  • 17 Oktober 2012 - 15:48

    Fam Karkdijk:

    Tuurlijk ga je dit winnen. Je bent een kanjer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hellendoorn

Verslag Danisha

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

Emotionele vrijheid

27 Juli 2014

Mijn laatste pagina

04 April 2014

Hoera ik ben 8 jaar!!!

27 Maart 2014

afgelopen weken

17 Februari 2014

Een nieuwe look!!
Danisha

Bij Danisha is 15 november 2011 Acute Lymfatische Leukemie vast gesteld. De behandelingsduur is 2 jaar en de spannende tijd erna of het beenmerg geen leukemiecellen meer aanmaakt van groot belang. Door middel van dit dagboek wil ik een ieder die belangstelling heeft / mee leeft laten weten hoe het met haar en ons als gezin gaat. En mocht het zo zijn dat Danisha de kinderkanker overwint dan willen wij als ouders haar dit dagboek geven.

Actief sinds 10 Dec. 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 386808

Voorgaande reizen:

14 November 2011 - 18 November 2013

Verslag Danisha

Landen bezocht: