Yes, de oliebollen kraam!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Yes, de oliebollen kraam!! - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Yes, de oliebollen kraam!!

Blijf op de hoogte en volg Danisha

02 November 2012 | Nederland, Hellendoorn

Afgelopen nacht heeft Danisha goed geslapen. Vanmorgen nadat we de andere kids naar Nicole hadden gebracht begon de spanning op te lopen. Gelukkig hadden we gezellige muziek in de auto die we lekker hard aan hadden. Op de oncologie poli bij Cobie (secretaresse) zag je direct de gebreide mutsen liggen. Hiervan mocht je er eentje uitzoeken. Heeft een oma van een ander kindje die ziek is gemaakt. Erg leuk!! Toen kreeg je nog een rugzak van de vereniging VOKK (Vereniging, Ouders Kinderen en Kanker) omdat ze 25 jaar bestaan. Deze vereniging zorgt voor onder andere de Kanjer kralen. We wilden net gaan zitten toen de laborante kwam voor het vingerprikje. Je had mooie dikke druppels en je mocht meehelpen om de druppels op te vangen. Geen tijd om in de wachtkamer te wachten direct door naar de dagbehandeling voor de Erwinaige, mooi zo snel is het nog niet eerder geweest. Om 11.30 kwam Connie met Bast en Snavel en zijn vriendjes. Dit vond je erg leuk vooral omdat je ook nog kleine dingen mocht doen. Daarna was de Erwinaige klaar en werden we om 11.45 geroepen door een coassistent, leuk hoor want na het hele verhaal aan haar en het lichamelijk onderzoek moesten we nog langer wachten voordat dr. Tisseling kwam en ik mijn bandje van eerder weer kon afspelen. En jij wederom weer een lichamelijk onderzoek kreeg. Waardoor de ziekenhuis juf lang op ons moest wachten want we hadden om 12.00uur afgesproken en zij heeft drie kwartier moeten wachten voordat we klaar waren. Jammer, maar gelukkig ging ze langer door. We hadden nu juf Rianne. Je hebt de laatste tijd veel last van buikpijn en vandaag was het meer. Ontlasting zit je niet dwars maar de Amylase is weer aan de hoge kant wat de pijn veroorzaakt even aankijken. De leukocyten blijft hetzelfde laag maar je mag de Vincristine en de MTX wel hebben en aankomende week de 6mp. Om 14.00uur kwam er een verpleegkundige om te melden dat ze de Vincristine ging geven en dat we dan lekker naar huis kunnen. En de MTX dan???? Moet ze die hebben dan???? Dat dacht ik wel!!!! Sorry, hebben we niet gekregen van de apotheek alleen de Vincristine staat op de lijst! Ga maar navraag doen bij dr. Tisseling?? Ja, ze moet beiden hebben. Sorry beiden, apotheek moet het speciaal voor haar het maken, hebben jullie de tijd of zullen we het morgen afspreken en dan spreken we op M2 af. Echt niet, we wachten wel. Zo gezegd zo gedaan. Na een tijdje slapen van Danisha kwam ook de MTX op de oncologie poli en kon kort erna de VAP-naald eruit en konden we een tijd lang bij de apotheek wachten voor de 6mp spuiten en die lagen zowaar op ons te wachten. Maar tijdens het wachten bij de apotheek heeft Danisha de oliebollen kraam gespot en daar moest natuurlijk 1 gehaald van worden zonder krenten. In de auto heb je lekker verder geslapen en de buikpijn wordt erger en net als je in bed ligt heb je flink overgegeven en de neussonde sneuvelde. Daar baalde je goed van. Maar gelukkig heb je hem zelf er weer ingebracht. En weer lekker verder geslapen. Op naar de dexa-dagen!!

• 03 November 2012 - 13:35

Fam. Broeze Ruiter:

Wat een pracht van van muts! Is vast lekker warm en hij staat je super!
    En dan lekker smullen van een oliebol, mmmmm, groot gelijk. Heerlijk!

Nu maar hopen dat de buikpijn snel minder wordt.
    Je bent een sterke meid Danisha, ik vind je heel dapper.
    Lieve groet, Petra

• 03 November 2012 - 14:11

Fam Karkdijk:

Wat een mooie muts zeg!!!!!!
    En wat zien die oliebollen er lekker uit zeg. Ik snap dat je daar zin in hebt als je ze ruikt.
    Jammer dat je zo'n buikpijn hebt. Da's wel heel vervelend.
    Hopelijk gaat het snel weer beter.
    Een dikke knuffel van Aniek, Isa, Freddy en Marleen

• 03 November 2012 - 16:59

Helga:

Ja heerlijk he, het is weer oliebollen seizoen !!
    Muts ziet er lekker warm uit. Goh, je moet er toch zelf wel bovenop blijven zitten en meedenken, anders vergeten ze je alles te geven, vervelend hoor. Maar gelukkig toch alles voor elkaar diezelfde dag. TOP !
    Alvast sterkte met de dexa-dagen..
    Lieve groetjes
    Helga

• 03 November 2012 - 19:37

Vera:

Danisha, wat een mooie muts!!! Met dit weer wil iedereen wel zo'n mooie muts hebben.....
    En je hebt gelijk, oliebollen zonder krenten zijn veel lekkerder dan met!
    Sterkte met de dexa-dagen, groetjes aan papa,mama,Lysanne, Ryan en Mike, en een grote knuffel voor Finn,
    Groetjes, Vera.

• 04 November 2012 - 09:37

Nynke :

Hoi Danisha,
    Hoe gaat het met je?
    Wat een mooie muts.
    Waren de oliebollen lekker?
    Een dikke knuffel van Nynke