Kerst (B)engel - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Kerst (B)engel - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Kerst (B)engel

Blijf op de hoogte en volg Danisha

21 December 2013 | Nederland, Groningen

Ontgiften van de chemo’s doordat alles gestopt is vooral de 6MP spuiten geeft bij Danisha vele ontgiftings bijwerkingen. Enorme droge huid en met name in haar gezicht. En jeuken dat het dan doet! Hoofdpijn klachten, snel last van rode, geïrriteerde, tranende ogen. We zijn druk bezig met het afbouwen van de medicatie en dat zie je terug in alle daagse dingen. Amitriptyline was 20 december voor het laatst en nu nog de Gabapentine verder afbouwen naar 0, we zitten nu op 4 capsules op een dag. School kost Danisha veel energie met name mede doordat het eigenlijk wel een drukke tijd is met Sinterklaas en kerst. Maar ondanks dat geniet ze volop van de vele activiteiten. 13 december heeft ze samen met groep 4 geschaatst eerst wou ze absoluut niet (bang om te vallen) maar uiteindelijk stond ze op de schaatsen met een big smile. 19 december was Danisha een (B)engel tijdens de kerstwandeling op school. Daar keek ze erg naar uit. Ze had veel geluk want bij de eerste loting zat ze er niet bij. Er viel er eentje uit en dus werd er opnieuw gelood en ja hoor ze is (B)engel!! Helemaal happy!!! Samen met andere 5 kinderen hebben ze voor de groepjes die langs kwamen een mooie kerst engeltjes dans gedaan. Moeders kreeg tranen in haar ogen om te zien hoe ze heerlijk aan het dansen was en enorm geniet om mee te mogen doen. Een jaar geleden zat ze er zo anders uit en hadden we zo veel meer zorgen om haar. Om 19uur konden wij zelf beginnen met de kerstwandeling en langs alles heen. Hier had Danisha heel veel moeite mee, helaas ging ze al vrij snel door haar enkel heen en deed haar benen en voeten veel pijn en was het voor haar een hele lange wandeling. Eenmaal thuis een heerlijke warme douche en nog wat warms eten en heerlijk slapen.
20 december zijn Danisha en ik richting ZGT Almelo gegaan om naar de fysiotherapie te gaan. We hebben de pijn in de voeten en benen besproken en met name dat ze na een stukje wandelen dikke voeten heeft. We gaan tubigrip proberen bij de beide benen en kijken of het dan een stuk minder wordt het vocht en iets meer stevigheid biedt. Daarna zijn we naar de psycholoog gegaan. Dit was erg confronterend en emotioneel voor ons beiden. Danisha tekenende een grote kankercel en vertelde daarbij wat ze van de kankercel vond en hoe ze BOOS is op hem. Ze tekende ook smilies erbij die boos zijn, verdrietig en een tong uitsteken naar de kankercel. Een groot kruis door de kankercel en de tekst die ze zelf heeft bedacht “Verboden voor deze aller stomste rot kankercel!!!!!!!!”. En daarna hebben we alleen gezonde cellen getekend. Danisha was helemaal opgelucht na de tijd maar ik als moeder was er naar van wat ze allemaal ernaast vertelde met name de details die ze zo voor ogen heeft. Danisha heeft thuis ook veel hinder van de vele herinneren en gebeurtenissen. Dit gaat gepaard met boosheid en vele tranen. Om 16.30 is Danisha naar de blokfluit les gegaan en daar heerlijk muziek gemaakt en ze is apetrots want ze is Blokfluiter van de week geworden en nu staat ze op de site met een foto van de harmonie. Om 18.30 lag ze in het zwemwater in Hengelo. Dit keer was het een bijzondere keer want omdat het dit de laatste zwemles is voor de vakantie mocht Danisha iemand meenemen om mee te zwemmen. Ze heeft voor Lysanne gekozen en de beiden meiden hebben enorm genoten en veel gelachen met elkaar. Afgelopen anderhalve week was het in huize Legebeke een ziekenboeg. De jongens was mama erg druk mee met de antibioticakuren en de dokter bezoeken. Zo te zien lijkt Danisha de griep te ontwijken en gaan we de aankomende twee weken genieten van de kerstvakantie.

• 22 December 2013 - 10:43

Helga:

Wat een heftige update. Daar stond ik niet bij stil dat er nog zoveel bijwerkingen bij afbouwen ontstonden. En wat confronterend bij de psycholoog, maar blij dat ze het allemaal eruit gooit en er niet alleen mee blijft zitten. De foto's zijn geweldig, je ziet haar genieten, heerlijk.
    Voor de zieke Legebeekjes beterschap en voor jullie allemaal geniet van de kerstvakantie en alvast hele fijne feestdagen gewenst.
    Hele dikke knuffels
    xx

• 22 December 2013 - 11:17

Roelie:

Hoi allemaal.
    Wat een super leuke foto's.Lekker genieten.
    Het zal nog wel even duren voordat alles een plekje heeft gekregen en alles verwerkt is.
    Hoop dat de vervelende bijwerkingen snel overgaan.
    Tot a.s. Woensdag allemaal en beterschap voor de ziekenboeg.
    Liefs Tante Roelie

• 22 December 2013 - 17:04

Fam. Wolterink:

Lieve familie,
    Wij wensen jullie samen hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar !!!
    Alle goeds toegewenst !
    lieve groet, Sandra & Jeroen
    Robin, Iris en Stijn

• 22 December 2013 - 19:44

Sabine:

Heey Danisha,

Ik lees alles en ik kijk de foto's en er is maar 1 ding wat het meest in het oog springt...... wat heb je alweer veel HAAR!!!!!!
    Prachtig meid. Nog even en het is weer lang. Succes met alle afbouw bijwerkingen. Pff daar kom je ook nog wel doorheen, niet dan?
    Wij wensen jullie hele fijne en vooral onbezorgde feestdagen. Bedankt voor jullie mooie kaart!
    Groetjes Sabine.