Gesprek, duidelijk!! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu Gesprek, duidelijk!! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Danisha Legebeke - WaarBenJij.nu

Gesprek, duidelijk!!

Blijf op de hoogte en volg Danisha

24 December 2013 | Nederland, Groningen

Vanmorgen op tijd uit de veren om richting het UMCG te gaan. Om 10uur waren we op de oncologie poli en daar stonden we niet eens op de lijst voor het bloedprikken laat staan voor een lichamelijk onderzoek door een arts. En het telefoongesprek van Edith gisteren wat we hebben afgesproken qua bloedbeeld bepalingen en wat ik graag extra geprikt wou hebben stond nergens beschreven. Uiteindelijk kon Danisha haar vingerprik krijgen maar geen tijd en ruimte voor een lichamelijk onderzoek.

10.30 waren we op KNO poli en daar waren we vrij snel aan de beurt. De KNO arts heeft met een cameraatje in haar neus gekeken en heeft twee kweken uit beide neusgaten afgenomen. Doorgaan met de twee neussprays. Volgende week dinsdag uitslag kweken op telefonisch spreekuur. Wel alvast starten met een antibioticakuur van acht dagen en horen we volgende week of dit het goede medicijn is zo niet dan krijgen we volgende week een andere. Want het ziet er erg onrustig uit in de holtes. Toen we daar klaar waren zijn we richting de V&D gelopen om daar even een broodje te eten, even weg uit het ziekenhuis.

Om 12.30 zaten we paraat op de komst van dr. de Bont. 12.50 kwam dr. de Bont eindelijk op de oncologiepoli en konden we beginnen met het eind evaluatie. Lysanne en Danisha vermaakten zich prima samen buiten de poli met hun computerspelletjes. Zij was erg verbaasd dat Danisha door niemand gezien is. De bloeduitslagen waren binnen alleen de CRP nog niet. Leukocyten 2,7 laag maar het beenmerg moet hard werken waarschijnlijk doordat er een ontsteking is bij het KNO gebeuren. En het kan 3 tot 4 maanden duren voordat hij meer stabiel is en dat Danisha haar weerstand meer bestand is tegen de ontstekingen / infecties en bacteriën. Stap voor stap ben ik de afgelopen twee jaar doorlopen (via mijn eigen lijst) en heb duidelijk afspraken kunnen maken ook rondom Danisha haar AIHA en wanneer we dat weer gaan controleren en zo nog meer. Wilfried en ik hebben alle vragen kunnen stellen en de antwoorden rustig kunnen noteren en onze bezorgdheden uitgesproken zelfs onze irritaties. Gelukkig nam ze alle tijd en werd ze gaandeweg het gesprek milder en probeerde echt te luisteren. We zijn tevreden over het gesprek en kunnen ermee verder. Met vier nieuwe recepten mee hebben wij het voor zover alles duidelijk. Even een stop week qua afbouwen van de Gabenpentine omdat de pijn erger wordt zelfs nu even een capsule extra. Even rustig laten bezinken wat er allemaal besproken is.

Vanavond zijn we met z’n allen naar de kerk gegaan voor de kinder mis want Ryan speelde met zijn klas het kerstspel. Hij was Herder. Het gaf een warm gevoel om met z’n zessen in de kerk te zijn en daarna thuis lekkere dingen eten en genieten dat we nog steeds een compleet gezin zijn.

Wij wensen iedereen fijne kerstdagen vol liefde en een voorspoedig en gezond nieuwjaar!!

• 25 December 2013 - 20:10

Roelie:

Hoi allemaal.
    Fijn dat jullie kerstavond lekker met z'n allen kunnen vieren.
    Zie jullie morgen in Apeldoorn.
    Liefs Tante Roelie.

• 26 December 2013 - 01:40

Dennis Wouda:

Hoi dappere mensen,
    Wij zijn erg blij voor jullie dat het gesprek met De Bont toch nog gevoerd is. Het was een rommelige ochtend, zo ervoeren wij het ook. Het zijn net mensen, die oncologen! Veel succes en goede moed wensen wij jullie toe in het post behandeling stadium! En bovenal heel veel liefde en een kankervrije toekomst, in 2014 en voor altijd!!!